donderdag 12 december 2013

Moeten we aansluiten in de rij die voor de kassa staks...

Het blogje van gisteren is gelezen door vele mensen, de Lidl is 'trending topic' verworden...  Dit is natuurlijk niet zo verwonderlijk, als de gasten die gegeten hebben binnen de restaurants die kookten met de producten van de Lidl een zeer hoge puntenscore gaven voor de gerechten, de wijnen en de champagne. 

Ik denk dat we binnen een fase zijn beland, waar de gast hoofdzakelijk 'getriggerd' zal gaan worden door een gezellige ambiance en een fijne bediening en natuurlijk de prijs-kwaliteit verhouding.
Nu de gasten weten dat zij Lidl producten hebben genuttigd....en deze ook een hoge notatie hebben gegeven, weten zij ook van de inkoop.... en dat is interessant.... want nu zul je discussie krijgen... want de Lidl hanteert lage verkoopprijzen, dus waarop zijn de verkoopprijzen binnen restaurants eigenlijk op gebaseerd als je zou kunnen inkopen binnen dit concern... 
Gastvrijheid en ambiance zullen steeds belangrijker gaan worden.... en de keuken, die moet verdomd goed weten van wat en waar je inkoopt....

Nu was ik vandaag ook even binnen de Hanos en de chef slagerij liet mij daar een mooi stuk runderlende zien, die net een rijping op het bot van zeven weken achter de rug had, heel donker aan de buitenkant.... maar aan de binnenkant om te zuigen.... ja, dat kan de Lidl niet en als je zoiets serveert..... dan ben je net zo uniek als de Lidl.... en kun je de verkoopprijs verantwoorden....
Er vanuit gaande dat de bediening en ambiance door de gasten zullen worden gewaardeerd, zal de keuken heel scherp moeten zijn aangaande hetgeen geserveerd zal worden. Tien of meer koks in de keuken om een paar couvert mee te geven was te verantwoorden, maar ik ben benieuwd of dit levensvatbaar blijft..... de Lidl geeft met deze actie binnen België veel 'gespreksstof' en dat is goed..... we moeten transparanter gaan...
Waar wil de gast voor betalen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten