zondag 18 augustus 2013

'Ik vertrek'...... naar Wanneperveen...

Ik vertrek.... we hebben allemaal dat programma wel eens gezien, mensen die hun oude leventje vaarwel zeggen en gaan voor het 'gevoel'. De afgelopen week heb ik kunnen ondervinden hoe dat voelt....Vorige week vrijdag kreeg ik een telefoontje met de vraag of ik eens langs kon komen om even te praten en de maandag daarop stonden we te trekken en te ruimen binnen café-restaurant Belterwiede in Wanneperveen (pal naast Giethoorn)....



Een café-restaurant met een geschiedenis....maar wat een vergane glorie.. dit pand, gelegen aan een rustieke doorgaande weg tussen Giethoorn en Meppel werd aangekocht door een man die iets anders wilde, door Rein Krips die het roer 'des levens' drastisch wilde omgooien, zonder verstand van de horeca... maar toch met een eigen visie..... Vergeet ik te vertellen dat er een groot vakantiepark 'achter' ligt met de meest luxueuze huisjes aan het water... en dat is een extra dimensie...... voor zo'n bedrijf...



Na de uitputtingsslag van maandag en dinsdag hebben we de deuren weer kunnen openen op woensdag en het was gelijk raak... we draaiden meer dan veertig a la carte en de volgende dag opnieuw..... mede omdat toen het terras aantoonbaar en aantrekkelijk was gemaakt.... ik sta momenteel met Dimitri in de keuken.. een kok uit Letland en dat doet mij goed, om eindelijk weer eens met iemand te werken die plezier aan het koken beleeft.... we hebben het keukentje verbouwd tot ons domein en daar komen nu al de lekkerste gerechten vandaan.... mijn Engels gaat er trouwens ook goed op vooruit.... 







We pakken nog een paar weken wat omzet en in oktober gaat de schop erin... het café gedeelte blijft bestaan met het biljart...de eigenaar wil dit behouden voor de dorpelingen, het verenigingsleven en vooral voor de beleving... en dat zijn van die kleine dingen die echt meetellen..... ik heb ook kennisgemaakt met Lantinga... de dorpsslager en daardoor wil ik gelijk vertrekken naar Wanneperveen.... mensen, wat een vlees en wat een passie hebben deze ambachtslieden...



We verkopen zijn vlees gelijk al..... de mooiste rib-eye.....de mooiste lende van vijfhonderd gram.... en zonder 'rommel' op het bord.... nee, zoals Norbert Koreman ook blogt..... ik hoef geen papegaaienvlees... gewoon vlees van de echte slager, groente van de groenteboer en vis van de visser.... en dat gaan we doen in Wanneperveen.... we zijn al bezig...en het gaat nu al lekker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten