Heel drukke bedrijven binnen de horeca worden binnen het vakjargon.... vaak 'vreetschuren' genoemd. Eigenlijk een 'niet vleiende' woordkeuze voor een bedrijf, wat eigenlijk heel goed bezig is..... ook ik heb de term wel eens gebezigd.... aangaande de wokrestaurants, de Mc Donalds maar waarom eigenlijk.....
Gebruiken we deze benaming om onszelf en een bedrijf, op een hoger 'plan' te zetten, weten wij met elkaar hoe het behoord te zijn. Elk horecabedrijf behoort toch een hoge bezettingsgraad te hebben en zo niet.... dan zal er een oorzaak aan te wijzen zijn. Laten we eens in de spiegel kijken en dan de conclusies trekken en laten we dan het woord 'vreetschuur' verworden tot de woorden 'drukke bedrijven' en ga je dan eens afvragen waarom sommige horecabedrijven het zo druk hebben..... en analyseer deze aangaande 'voorbeeldfunctie'... en als u denkt dat alleen de prijs, de doorslaggevende factor is.... slaap dan rustig verder.... er zijn bedrijven die denken en doen als Microsoft, maar er waren er ook al die de Apple filosofie in zich hadden..... en deze bedrijven hebben het nog steeds druk..... denk er maar eens over na waarom u ooit een Iphone heeft aangeschaft.....en waarom u een uitsmijter en of tong eet bij een druk bedrijf... waarom u een hamburger haalt bij de Mc Donalds... Ik weet nu waarom..... :-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten