vrijdag 26 maart 2010

Onderwijs

Veel over te doen geweest de afgelopen jaren en dit was blijkbaar nodig!
Ik heb in de loop der jaren hier vaak mijn vraagtekens bij gezet, alle vernieuwingen gebaseerd op onder andere de te snelle integratie van het digitale. Vernieuwende lesmethodieken die ongecontroleerd geintroduceerd werden. En nu, ja wat nu? Nog staat er niemand op om tegengas te geven.
Iedere SVH-leermeester heeft de karaktereigenschappen, het didactische en pedagogische in zich te hebben, althans, daar gaat de SVH vanuit. Vandaar dat in de loop der jaren er een 'opleidingsverschuiving' heeft plaatsgevonden naar het bedrijfsleven. Individuele horecabedrijven met licentie leiden mensen op, let wel op diverse niveaus.
Zelfstudie werd geintroduceerd, logisch want de digitale wereld was voorhanden, alle informatie was en is in te zien.
Maar zelfstudie vereist discipline en dan vraag ik mij af, zijn de leerlingen van nu meer gedisciplineerd als 10 jaar terug, is er een genetische opbouw dit betreffende naar de toekomst.
Is er geen toezicht meer nodig?
Gaan wij er vanuit dat alle horecabedrijven opleidingsinstituten zijn en dat de leerlingen in het vakonderwijs 'zelfstuderend' zijn.

Dan ben ik te vroeg geboren en wil ik mijn jeugd nu herleven!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten