dinsdag 16 september 2014

Wil ik... of mag ik weleens iets anders.. #vrijekeuzes

Dat wij als gezin elke dag ons dagelijkse porties aan groenten, vis en vlees binnen halen is een keuze.... een vrije keuze.... dat wij.... ik altijd kiezen voor hetgeen wij lekker vinden als we elders ter tafel gaan is een vrije keuze... en beroepsmatig kijk je naar wat er 'gewild' wordt en is.... ik respecteer de mens in haar doen en laten..... en of iemand een groente gerecht en of vleesvervanger kiest als zijnde bestelling.... boeit mij niet..

Nu we erachter komen dat 'koken' binnen keukens.... geen art deco is moeten we anders gaan... en de 'grondleggers' ook maar  mensjes... gaat nu voor groenten... niets mis mee.... maar ik moet dan we even lachen over de prijzen..... € 380 voor een drie gangen menu met halve gerechten zonder wijn ( De Telegraaf) ... Of Ducasse moet gaan aanschuiven bij Bocuse, zodat ze kunnen 'keuvelen' over 'wat toen was, over de 'draaiorgels' over een 'wereldimperium wat gevoed moet worden'.... en nooit meer terugkomt, over van alles... en nog wat ....maar...


Hotel Plaza Athénée wordt waarschijnlijk zwaar gesubsidieerd door de stichting 'Wakker Dier' en de 'vergrenzenden van toen' ..willen nu incasseren.... maar laten we wel wezen... kunstwerken van geroemden blijken soms weinig waard... totdat...
Ik ben altijd blij dat ik een stukje vis of vlees mag consumeren.... zowel privé als wel 'outdoor'.... en daar wil ik best voor betalen.... 
Ik respecteer de echte vegetariërs.... en vandaar dat ik hun wil doorverwijzen naar Ducasse... en als dat te duur is maak ik wel een pastinakengerechtje voor nog geen tientje.... Goud van oud kan soms zilver worden.... en soms brons....

#maaraltijdmetrespect

Geen opmerkingen:

Een reactie posten