zondag 14 juli 2013

Soms kom je nog echte mensen tegen...

Vandaag kwam ik warempel  een echt mens tegen.... en dat is een voor u waarschijnlijke niet, toe doende gebeurtenis, maar voor mij maken deze, 'als het om echte mensen gaat'... veel indruk. Zij, die hier dagelijks werkt (binnen een instelling),  beaamde namelijk mijn artikel over het 'eten' wat er tegenwoordig vaak geserveerd wordt binnen onze instellingen.... hetgeen wij onze ouderen durven voor te schotelen als zijnde lekker en voedzaam....  is vaak gewoon rommel....
Dan begin ik ineens bang te worden, want dan komt de egocentrische gedachte bij mij op, straks ben je zelf eens aan de beurt om aan deze 'trog' deel te nemen.... krijg je dat eten zelf voorgeschoteld .... 
Iedereen weet dat de 'tafeltje dekje' methode die door ontkoppeling niet te overzien was... gewoon niet werkt, je kunt niet koken, koelen en regenereren voor de massa, misschien wel voor onze veestapels, maar niet voor onze ouderen, zij verdienen beter.... en ik vraag mij af of de centralisatie aangaande het koken wel zo kostenbesparend is geweest.... binnen de instellingen..

Mocht dit echt waar zijn, dan hoort u dit ogenblikkelijk...
Iedereen weet het, maar..... het blijft een taboe.... centraliseren lijkt soms kostenbesparend... maar de kwaliteit is vaak belabberd...

De klokkenluiders kunnen eventueel asiel aanvragen.... binnen diverse landen.... dus wees gerust mensen, begin maar te luiden.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten