dinsdag 16 juli 2013

En dan een biertje, van goede kwaliteit...

Hoogzomer nu, dus genieten... maar ook veel 'vraatzucht' in de tuin als ik 's avonds rondloop. Jol baalde al, de courgettebladeren verdwenen, de hosta's hadden het zwaar en ook de hortensia's bleken lekkernijen voor sommige weekdieren... en dan vooral de 'Gastropoda' lusten er wel pap van.... zij met hun grote families zijn soms een aanslag voor de tuin.....

Nu heb ik gelukkig vroeger leren delen.... en vandaar dat ik dit ook doe met dieren.... ik mag graag mijn 'buitenbiertje' delen met de familie 'Gastropoda'.... en weet u, zij waarderen dit ook, ik vul,  's avonds de ingegraven glaasjes en je ziet het gebeuren, het bladgroen komt ineens op de tweede plaats, want ze hebben liever een biertje..... en dat vind ik genieten.....


Gewoon het gevoel dat je iets deelt, niet alleen denken aan jezelf maar ook aan de dierenwereld.... de families 'Gastropoda' binnen onze tuin ambiĆ«ren het liefst een Bitburger en daarmee houd ik rekening.... iedere avond deel ik dit 'biertje' met mijn buitenvrienden.... Zij weten waarschijnlijk ook dat je van zo'n Duits biertje geen hoofdpijn krijgt.... maar weet wel, teveel is ook niet goed.... dan leg je het loodje... zouden ze dat eigenlijk wel weten......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten