dinsdag 8 juli 2014

Vakanties...

Het ultieme gevoel er even tussen uit te mogen zijn, onder de noemer 'op vakantie' zal voor velen een gevoel van bevrijding, van zorgeloosheid hebben.... maar voor ook vele mensen is het echter niet zo'n bevrijding vanuit het normale leven......


Ik behoor tot de categorie die er een beetje tussenin hangt....binnen mijn normale dagelijkse leven zin de vrije dagen tussen de dagen dat we ter arbeid gaan, eigenlijk al een soort 
'vakantiedagen' die ik altijd met plezier onderga. U weet wel van die vrije dagen waarin vaak genoeg te doen is binnen huis of ter tuin.... gewoon de dagelijkse dingen, waarbij je een intensieve besteding creĆ«ert van je vrije tijd..... waaruit je dan later de nodige voldoening weer haalt met een 'lekker natje'. 

Tijdens vakanties raak ik altijd de eerste dagen in de war..... ik mis de dagelijkse beslommeringen en wordt intens moe van al die vrije tijd.... waarvan de invulling, niet bestaat zoals je gewend bent. Alles is anders.... en jezelf nuttig maken is ook niet te vergelijken met hetgeen je normaal gewend bent. Ik lees bladen die ik normaliter nimmer zou lezen en neem altijd een schetsboek mee om te kunnen tekenen en om dingen uit te kunnen denken en werken. 

Vaak is de wifi 'kloten' op de vakantiebestemmingen, dus ben je genoodzaakt om je telefoon tot mobiele hotspot te bombarderen..... maar ach..... misschien is het ook wel eens goed om niet alsmaar bezig te zijn, niet elke dag te beginnen met het krantje niet elke dag de dingen te doen waarvan je aanneemt dat ze gedaan moeten worden, eens wat meer aandacht aan het gezin te besteden..... en wat meer er tussen te staan..... ach ja.....

Toch ben ik alweer aan het tekenen, want de buitenkeuken krijgt de laatste update aankomende winter......zit ik wat gerechten te verzinnen voor de 'vestingsfeesten' binnen Steenwijk.. en zit ik mezelf alweer te plezieren met hetgeen ik kan gaan doen als we weer terug zijn.....  Het mooiste aan een vakantie vind ik de voorpret...... de reis naar de bestemming ...... maar vooral ook de terugreis..... naar huis..... waar je weer gewoon 'lekker' je gang kunt gaan.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten