maandag 15 augustus 2011

Leesvoer voor in de vakantie..........

Normaliter lees ik eigenlijk weinig lectuur, maar tijdens een vakantie vind ik dit soms heerlijk, panorama, nieuwe revu, etc. Gewoon om te ontspannen en er niet bij hoeven na te denken. Maar hiernaast neem ik ook graag wat computer magazines mee, maar dit keer niet, deze keer heb ik een 'geschiedenis-boekwerkje' meegenomen. Een boekwerkje wat ik ooit eens heb verguisd, omdat het volgens mij niet helemaal klopte, 'dacht ik toen'..... al moet ik er bij vertellen dat ik vroeger na de havo....een koksopleiding deed, waarbij ik toch meer de praktijk adoreerde dan de theoretische kant....


Het geschiedenis-boekwerkje heet ''EUGEN PAULIS COMPLETE LEERBOEK VOOR DE KEUKEN''. Toch, als je zo'n boekwerkje nu opnieuw eens doorleest, dan blijkt het eigenlijk toch niet allemaal geschiedenis te zijn...... ooit gold dit geschrevene, tientallen jaren terug,  alszijnde 'basis' voor de koksopleidingen, maar eigenlijk, is dit het nog als je de praktijk examens van tegenwoordig in ogenschouw neemt..........


Nou ja, op deze manier 'spijker' ik mezelf weer iets bij op het gebied van deze 'nieuwerwetse' geschiedenis....... of zijn het 'geschiedkundige kokologische noviteiten'...... ;-) verworden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten