donderdag 11 augustus 2011

Hè, hè.....eindelijk weer ontbijten......

Vreemd, nu ik een paar dagen vrij ben....krijg ik ineens weer zin om te ontbijten en dat is raar. Normaliter ontbijt ik nooit, terwijl ik weet dat het ontbijt, heel belangrijk is voor ons als mens.. Jolanda en de kinderen ontbijten wel, maar ik kan geen hap door m'n keel krijgen 's morgens.




Ik kan alleen ontbijten als ik 'vakantie' heb....en ik weet dat er meer zijn die deze 'kwaal' hebben. Vandaar dat ik nu al uitkijk naar het Duitse brood, 'grof brood' en vol met zaden, daar houd ik van op een vakantie ochtend...besmeerd met roomboter en belegt met pure vleeswaren.



Daar kijk ik echt naar uit, maar het is te idioot voor woorden..... ooit wil ik eens de 'rust' vinden om gewoon te ontbijten, ook als ik niet vakantie heb.... waar het door komt, geen idee, maar ik weet nu al zeker dat het ontbijtgevoel er ineens is als wij gaan......




Onze kinderen moeten iedere ochtend ontbijten en zo hoort het ook........ maar ik kan de rust niet  vinden, of ligt het aan het brood...... geen idee, het zal wel een horeca-kwaal zijn........... Zal hier toch eens aan gaan werken, want we moeten wel het goede voorbeeld geven aan onze kinderen en het fabeltje dat ik ontbijt op het werk gaat niet meer op als ze ouder worden.... ;-)

1 opmerking:

  1. tsjaaa
    als horecatijger is eigenlijk alleen de ochtend een rustplek op de dag.
    ik heb 't altijd gedaan, uurtje vroeger opstaan, potje thee, boterhammen en de krant.
    Maar als ik nu voor werk naar 't westen moet zit ik om 4.30u in de auto en is de krant ern niet en ook geen ontbijtje, neem wel een paar haringen of zo.
    altijd geprobeerd om de dag met krantje en ontbijt te beginnen. koffie neem ik bij eric,tankstation bij zuidwolde, daar woont een collega van mij, heb ik er 60 km opzitten en doe er 60km mee. net genoeg om de eindstreep te halen en dan weer een bakkie.
    dan heb ik inmiddels jus en melk al binnen en is 't 0700u
    maar als 't even kan zoals nu begin ik de dag met ontbijt en 't dvhn gewoon relax. kom om 2300u thuis dus alles is oudbakken dasn gewoon relax iets eten voor 't slapen gaan.
    ik houd 't alle collegae voor, zoek een rustpunt op de dag, je moet energie leveren dus je moet je ook op kunnen laden.
    dat rustpunt is voor de alcohol als je sávonds thuisdkomt.
    ik doe dit al eniger jaren en het bevalt mij prima. geen huftigerheid en met beide benen op de grond.
    ik heb helaas geen kinderen, maar thuis was 't genbruik om met ontbijt de weg op te gaan.
    ik denk er dierbaar aan terug.

    BeantwoordenVerwijderen