dinsdag 2 augustus 2011

De kentekenplaten en het taaltje......

Soms waan ik mij in België, want als ik 's morgens Dwingeloo binnen rijdt dan staan er vele auto' s op de parkeerplekken die een Belgische kentekenplaat dragen...... en dat vindt ik geweldig....... want de taal spreek mij erg aan...


Gister werd ik ook nog aan gesproken door een Belgisch echtpaar, even buiten Hotel Wesseling, niet verwonderlijk, het waren 'rokers' en dan raak je even aan de praat, nou ja, het 'even' werd iets langer en dan sta ik te genieten..... van hun taal...... deze komt bij mij altijd over als zijnde een bron van 'gemoedelijkheid'........

Maar de Belgische kentekenplaten mogen sinds november 2010 niet zomaar meer bepaalde lettercombinaties dragen...... nee, er is toezicht, dus kentekenplaten zoals hieronder afgebeeld zullen 'nimmer' voor onze Hotels staan en dat vind ik 'jammer' ;-)....... maar het blijft  genieten van het taaltje en de daarbij behorende normen en waarden....... altijd wordt ik aangesproken met U en dit doe je ook terug...... moeten wij eens een voorbeeld aan nemen binnen Nederland.......


Waarom we zoveel Belgische gasten hebben..... geen idee.....misschien onze gemoedelijkheid of misschien is Drenthe wel echt zo mooi en 'proper' aangaande de natuur............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten