dinsdag 26 juli 2011

Soms moet je 'moed' verzamelen' om verder te kunnen....

Vandaag ben ik begonnen met één van de projecten, die ik te te vaak heb uitgesteld. Maar warempel, ik ben eraan begonnen en wel met maar één reden, ik wil graag een unieke buitenkeuken, dus, aanpakken......... en door dit aan te pakken, heb ik momenteel moeite om te bloggen, mijn vingers willen eigenlijk niet meer actief zijn....... na deze dag en dat komt door het plantje 'klimop'...........  



Klimop, hoe onschuldig bij de aanschaf blijkt een 'dissonant' te worden nam zestien jaar vrijheid.   Ik geef toe dat de vrijheid is vergeven door mijzelf, maar om nu weer, na al die jaren, het heft zelf weer in handen te willen hebben kost veel energie en pijnlijke vingers, zestien jaar lang heeft het plantje, één van onze schuren uit het zicht gehouden...... maar nu is het moment gekomen om de  scepter in eigen hand te nemen om mijn laatste 'hersenspinsel' de buitenkeuken te realiseren...



Normaliter draai ik de hand niet om voor zo'n klusje, maar omdat ik de tuin in compartimenten heb opgedeeld, is deze 'derde' tuin , de Franse, niet te bereiken met een kar, dus alles zal, ter kar gaan met een kruiwagen en ik ben bang dat, dat er vele zullen zijn. De schuur die plaats moet gaan maken voor mijn 'ding' beoogt zo'n vijftig vierkante meter en deze meters zijn begroeid met klimop........ dus snoeien, snoeien en nog eens snoeien..... maar gelukkig met een doel.....



Jolanda wilde op deze plek een moestuin en ik een overkapte buitenkeuken, dus moeten we hierover ook nog in conclaaf, maar daar komen we wel uit.... zal wel een combinatie worden..... zal eens kijken of ik morgen wat foto's kan uploaden.  De kruidentuin is onder controle, de Engelse tuin eveneens, maar nu de Franse nog.... de tuin die leeft en waar de kippen rustig rondscharrelen..... en straks met een unieke buitenkeuken...of moestuin.... we zien wel.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten