vrijdag 22 juli 2011

Moeten wij on druk maken over de al die gidsen.....

Moeten wij ons druk maken over al die gidsen en moeten wij met elkaar hierin willen staan, het zal lekker zijn voor je ego, maar wat bereik je er verder mee. Als een michelin- ster garant zou staan voor extra omzet, dan is dit een optie om naar toe te werken, maar heden ten dage is dit niet meer. En vandaar dat ik ook zei, wat is belangrijker, een volle parkeergelegenheid voor de zaak of een lege maar wel met een ster op het restaurant.....hoef je toch niet over na te denken.  

 

Als de parkeerplekken leeg blijven, dan klopt er iets niet. Ook al kook je de sterren uit de hemel, lege parkeerplekken geven een negatief beeld voor een bedrijf. Gisteren werd er 'getwitterd', over mijn indicatie 'van wat is goed' betreffende 'volle parkeerplaatsen'..... waarbij werd gezegd dat bij vd Valk de parkeerplaatsen ook altijd vol staan, maar is het ook goed..... ??????????
  

En dan begint de schoen te wringen, want was is 'goed'.... is 'goed' wat een 'michelin' aangeeft, is 'goed' wat een Lekker aangeef, is 'goed' wat een Gault Millau aangeeft.... geef mij dan verdomme eens een defenitie van wat 'goed' is.... Al deze gidsen werken met hun eigen normen en waarden, maar wat is de definitie van 'goed'...... En stel er is een definitie, wie bepaald deze dan, wie kan deze definitie objectief bepalen, waarschijnlijk niemand.... dus waar 'lullen' we eigenlijk over. De 'fictieve' definitie van goede gastronomie is vele, vele jaren geleden geboren uit eigenbelang van een 'bandenfabrikant', maar het is tot een te manipuleren 'schouwspel' verworden...... waarbij de acteurs het spel nog weten te spelen...... mede door hun ego's, maar laten toch eens reëel wezen, niemand weet wat 'goed' is....... dus dan alleen maar blind varen.

Mijn persoonlijk antwoordt op de Twitteraar, vd Valk is even goed als Oud Sluis, want mijn definitie van goed, is mijn eigen 'interpretatie' binnen het 'schouwspel' der horeca.....  en laten we wel zijn.... alle bedrijven moeten gewoon hun 'ding' doen..... dus laten we gewoon lekker gaan koken en de gasten een 'lekkere' middag of avond bezorgen, waarbij prijs-kwaliteit de belangrijkste norm is, want daar gaat het toch om binnen de gastronomie....... al met al, gaat het uiteindelijk om de knikkers... en niet om ego-strelende zaken..... als jij denkt beter te zijn dan ik..... het zij zo.. als onze parking maar vol staat, het liefst met Porches..... ;-)))))) En daarom laten al die 'bladen' mij koud !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten