woensdag 1 juni 2011

Gewoon een hotelgast

Vandaag sprak een hotelgast mij aan die deze middag een stuk gefietst had en binnen zijn beleving een merkwaardig 'iets' had ondervonden, iets wat je volgens hem alleen nog maar binnen Drenthe tegenkomt. Daarover straks meer, want deze gast had nog iets ondervonden, voorzichtig aftastend vroeg hij mij of er veranderingen in de keuken van Hotel Wesseling hadden plaatsgevonden en dan moet je oppassen, want dit kan positief maar ook negatief uitpakken, vandaar dat ik resoluut de vraag stelde, u doelt waarschijnlijk op de 'Hotelmenu's' die een update hebben verkregen. De hotelgast beaamde dit en toen heb ik aangegeven dat er een andere Chef was aangenomen, waarop hij aangaf dat het beter was dan voorheen. En dat is een compliment voor de keukenbrigade, heb natuurlijk niet verder gevraagd, want ja....ook ik kookte....daar..... ;-)

Het merkwaardig 'iets' wat deze hotelgast aankaartte, was voor mij niet nieuw, maar gewoon. Tijdens zijn fietstocht kwam hij terecht in een dorpje waar boeken ter verkoop lagen, maar de verkoper ontbrak. Je kon een boek kopen, maar moest zelf het geld in een 'kistje' deponeren en ook zelf het wisselgeld eruit nemen...hoe vertrouwd...hoe eerlijk....hoe ter goedertrouw.....





Het gekke aan dit verhaal is dat ik, als ik naar mijn werk rijdt, ook van deze 'kraampjes' tegenkom, er worden bloemen aangeboden, er wordt boerderij-ijs aangeboden en er staat niemand bij, er staat alleen een geldbakje waar je kunt betalen en eventueel kunt wisselen........en dat is voor mij gewoon...............blijkbaar niet dus.............maar binnen Drenthe kan dit nog en dat stemt tot nadenken. Het gemoedelijke en het eerlijke............... voor hoe lang nog ???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten