dinsdag 7 juni 2011

Protectionisme....

Duitsland was snel van oordeel, besmettingen via komkommers, al blijkt dan al gauw dat dit klinkklare onzin is. Maar ja, dan toch maar snel, ook andere groente verdacht maken, paprika's, tomaten, sla en natuurlijk de laatste vondst taugé. Schreeuwen zonder dat er daadwerkelijk ook maar iets vaststaat, bedrijven naar de klo...... helpen....!! Onze groenten export is getorpedeerd tot een minimum en binnen de restaurants van Nederland moet je vele vragen van gasten aanhoren en beantwoorden......is alles wel veilig, ja mensen alles behoort veilig te zijn omdat wij binnen Nederland gecertificeerde bedrijven hebben waar we van afnemen....maar het kwaad is al geschied....de mensen zijn bang gemaakt.......................


Maar ik denk dat er iets anders aan de hand is, Duitsland doet aan protectionisme, Duitsland 'maakt' namelijk zelf ook komkommers en deze heten 'Gurke'. En inderdaad mevrouw Merkel ik zou ook na de grond kijken en me diep schamen, zo maar een 'lulverhaal' de wereld in helpen om uw eigen 'gurke markt' te beschermen. Eén ding weet ik wel, ik had een vakantie geboekt binnen Duitsland, maar sta op het punt deze te annuleren, ik wil niet echt meer naar Duitsland op vakantie want daar is niets meer veilig tot de 'bron' is gevonden. Ik denk dat we maar op vakantie gaan binnen eigen land in verband met onze eigen veiligheid !!!!!!!!!

Wat een stelletje 'lullen' daar in Duitsland, houdt deze 'soa gurkes' maar lekker in eigen land, wij hebben gelukkig echte komkommers zonder besmettingsgevaar..... de vakantie ga ik herzien...ik ga kiezen voor een veilige plek en dat is Duitsland dus niet meer, wat een 'lulverhaal'........ van die Duitsers....en wie wordt er nu echt de lul, ik weet wel wie.......u toch ook.....!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten