dinsdag 17 mei 2011

Porseleinen bruiloft

Vandaag waren Jolanda en ik twintig jaar getrouwd, maar ik wilde echter niet aankomen zetten met een cadeau, want dat is binnen mijn optiek 'te grijs' vandaar dat ik wat anders had bedacht. Natuurlijk wel de rozen voor ieder jaar samen, maar nu eens proberen te komen met iets origineels en daar had ik de hele dag voor om over na te denken, want Jolanda was ter dienst..........


Mijn 'cadeau' was het wegwerken van 'enig achterstallig' onderhoud wat er vaak bij blijft en ik heb ons huis dermate 'geproperd' op een dusdanige manier dat het wel op moest vallen....nu is ons huis meestal wel proper maar door eindelijk eens mijn 'rommel' en die van de kinderen te 'verplaatsen' lijkt het ineens 'anders'. Verder heb ik voor mijn vrouw de kasten ontdaan van 'diverse gespaarde dingen' zodat dezen nu ook weer 'strak' staan........................... ;-)


En verder heb ik haar lievelingsgerecht gekookt, asperges met ham, hollandaisesaus, bildstar hardgekookt ei en peterselie. Voor de jongens een stamppot andijvie met verse worst en jus, want daar was het weer voor vandaag. Jolanda heeft genoten van de asperges en ik ook, waar de 'ham' vandaan kwam weet u inmiddels wel en deze blijft goddelijk.................!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Enfin 'mijn cadeau' stelt geen donder voor misschien, maar zo zijn wij gelukkig. Wars van 'het opgelegde', maar meer van het spontane en dat doen we al twintig jaar nu..........en dat voelt goed. Wij leven geen 'etalageleven' zoals velen doen en kunnen gelukkig nog genieten van de 'kleine dingen' die ons verrijken.. zonder stress..............
Een fictief omkaderd gezinsleven leiden, waar plaats is voor rust en creativiteit.......op naar de volgende twintig jaar............ Zevenentwintig jaar geleden veroverde ik het mooiste meisje uit een klas toen we gezamenlijk op de havo zaten in Steenwijkerwold.....
Jolanda......voor jou................. The Stones..............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten