zondag 1 mei 2011

De kokende kunstenaar...............

Elke zondagavond tijdens mijn bezoek aan m'n 'stamkroegje' spreek ik ook met mijn persoonlijke psycholoog en dat doet mij goed, zo kan ik beter relativeren, ook betreft de horeca aangaande de toekomst...........want alleen hierover piekeren brengt mij niet veel goeds.............

De mens heeft plichten en rechten, waarbij ik graag attendeer op de volgorde van woordkeuze. Maar rechten en plichten en plichten zijn voor mensen die de beschermd willen worden, is mijn eigen interpretatie, 'kunstenaars' willen niet beschermd worden, zij creëren binnen hun eigen filosofie en stellen dit tot doel, zij begeleiden en doen grenzen vervagen, althans, dat was mijn levensfilosofie, ook aangaande koken. Mijn 'psycholoog' ziet dit anders en daarom zal ik mijn visie moeten bijstellen want anders heb ik een probleem........................

De echte kunstenaar, 'chef' die zijn of haar 'kunstwerkje' wil laten zien binnen de horeca moet enkel en alleen voor zichzelf beginnen want expressionisme is niet te vangen in 'tijd'. Een kunstenaar, experimenteert, creëert en is verantwoordelijk voor eigen levensfilosofie en visie, zo ook mede bepalend voor zijn of haar volgelingen, maar dit blijkt steeds moeilijker te zijn!!

Koken is expressionisme en blijkt steeds minder van deze tijd te zijn, waar zijn ze gebleven....zij die het vak van 'kunstenaar' ambiëren en hier mee om kunnen gaan...........
Koken is creëren en jezelf hierin vinden, geven en nemen, vaak een grijs gebied en soms ietwat 'idioot', maar altijd positief proberen te zijn, een voorbeeld hiervan vind ik René van der Gijp, betreffende levensvisie en filosofie............ ;-) zéér toepasbaar binnen de horeca..!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten