Hoorde vanavond weer een interessante discussie via BNR, over de positie van accountmanagers. (vroeger: vertegenwoordigers)
Waar staan zij en wat is hun directe waarde voor een bedrijf, waar behoren hun prioriteiten te liggen, in het behalen van alleen maar bedrijfsmatige 'targets' of is 'peoplemanagement belangrijker?
Kent U deze genoemde termen: het behalen van bedrijfsgestelde 'financiële' doelen of mensen kunnen binden 'aan het bedrijf'. (voor de langere termijn)
De glazen stolp die boven ons hangt, vertoonde al kleine scheurtjes, maar mensen waar zijn we mee bezig.
Ook de Sligro nam deel aan de discussie, vandaar ook dat een deel van het gesprek ging over food.
De accountmanager praat niet meer alleen met de 'chef', maar enkel nog met de 'eind verantwoordelijke' of een combinatie van deze twee.
Dan kan er veel bespaard worden (klopt), maar gaat dit lukken binnen de horeca, want een 'chef' weet wat kwaliteiten zijn, toch?
Het omgaan met de goede kwaliteiten is een vertrouwenskwestie aangaande inkoper en verkoper, waarbij kennis en vertrouwen een grote rol spelen!
En dan is peoplemanagement voor de langere termijn de juiste optie en inderdaad BNR: een accountmanager moet minimaal vijf jaar in functie blijven om bedrijfsgerelateerde producten goed te kunnen verkopen en hij of zij moet vertrouwen hebben gewonnen van 'account'. (vroeger: de afnemer)
Wij zijn dus de 'accounts' die gemanaged worden door de leverancier. (lachen toch al die termen)
PS.
Net nog even getwitterd met de 'Paus', over de 'streekgebonden' Hollandse tulpen, gelijk ook even Buitenshuys genoemd. (Tip voor de Paus, probeer ook nog even Linkedin)
Wij zijn dus de 'accounts' die gemanaged worden door de leverancier. (lachen toch al die termen)
PS.
Net nog even getwitterd met de 'Paus', over de 'streekgebonden' Hollandse tulpen, gelijk ook even Buitenshuys genoemd. (Tip voor de Paus, probeer ook nog even Linkedin)
Jij bent inderdaad niet meer dan een account Harry, probeer ermee te leven. Want ben niet zo naïef om te veronderstellen dat Sligro jou als chef ziet. Een goede manier om aan dit cultuurtje te ontsnappen, is gebruik maken van leveranciers en leveraciertjes die hart hebben voor kwaliteit en hart hebben voor de gastronomie. Ze zijn niet moeilijk te vinden: gewoon Saisonnier doorbladeren...
BeantwoordenVerwijderenHartelijk dank voor de TIP, Culinaire Saisonnier, hart hebben voor de gastronomie daar gaat het om!
BeantwoordenVerwijderen