maandag 11 oktober 2010

Externe bureau's en een goede Tip!

Onze zintuigen van vroeger, niet meer?
Vandaag veel geleerd aangaande kennis op het gebied van bacteriologie.
Onze eerste monsters ter verkenning aangeboden aan een extern bureau, ben zeer benieuwd of dit onze eigen werkmethodieken betreffende leveren aan derden kan verzekeren.
Ik heb een goed gevoel want horecatechnisch werken wij al jaren op deze manier.
Producenten van levensmiddelen zijn alleen maar bezig met kwantitatief produceren en het vaststellen van een THT datum.
Deze THT wordt verstrekt door externe bureau's die dit onderzoeken, op bacteriologische waarden.
Bedrijven nemen deze waarden over en gaan de THT verkorten om zich in te dekken. (logisch)

Tip en ik ga dit zeer zeker uitproberen:
Koop eens producten die net aan en of over de THT datum zijn binnen de supermarkten, deze producten kosten geen drol en zijn waarschijnlijk nog wel goed.
En weet je waarom je dit zelf goed kan testen, wel je hebt namelijk een neus en smaakpapillen meegekregen bij de geboorte.
De man gestorven aan het eten van de 'groene knolalamiet' (Telegraaf 11-10-2010)had al geen goed gevoel toen de paddenstoel in de pan lag, maar toch ging hij deze consumeren. Foute boel!
De mens heeft geur en smaak sensoren meegekregen in de basis, evenals intuïtie, maar wij vertrouwen nu alleen nog maar op verpakkingsopschriften.
Wij worden lui gemaakt, navigeren op de Tom Tom en blindelings vertrouwen hebben betreffende teksten op levensmiddelenverpakkingen.
Ik niet meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten