zaterdag 23 oktober 2010

Fazant met zuurkool

Daar is het weer voor, een grote pan vol met zuurkool, daarop een aangebraden fazant vol gepropt met rookspek, overgoten met een Riesling en dan op laag vuur met het deksel erop.
Harde wind, veel regen maken we nu mee maar dat mag de pret niet drukken, heb trouwens nog geen fazant gezien hier op Texel.
Nog even een 'herfstmarkt' bezocht binnen Den Burg waar veel regionale produkten werden aangeboden,maar helaas ook hier geen fazant.
Wat je hier wel veel ziet rondvliegen zijn,.............. en dan vraag ik mij af of deze ook te consumeren zijn?
Meeuwen eten veel vis, krabbetjes, etc. Dus hoe zou dit vlees smaken, bouillon van meeuw?
Kon geen recepten vinden op het web, alleen één van Jan Wolkers: Kook een meeuw vastgebonden op een baksteen in ruim kokend water, als de baksteen gaar is gooi dan de meeuw weg!
Deze zin zegt genoeg, nu kan ik begrijpen dat de vleugels evenals de poten lang zullen gaan duren als je deze wilt garen, maar hoe zou het zitten met de filets?
Nu had Wolkers een grote kennis aangaande de natuur en de dieren vandaar dat ik het dan ook niet zal uitproberen, mocht er iemand zijn met toch een recept kunt U mij dan berichten.

Nog even zeiken:
Wel eens een sigaret gerookt op een balkon aan zee met windkracht zeven en regen, ik wil niet de wet en of regels overtreden maar toch. 'Burgelijke ongehoorzaamheid' klinkt niet als zijnde erg.

1 opmerking:

  1. Dag Harry,
    Meeuw is niet te vreten, Wolkers had gelijk met zijn recept. Zelfs hongerlijdende drenkelingen raken het beestje niet aan. Liever albatros, die is mals.
    Wat het roken op een hotelbalkon aangaat: je overtreedt geen enkele wet door op je kamer te roken. Een hotelkamer is geen publieke ruimte. Hoteliers willen ons doen geloven dat hotels wettelijk rookvrij moeten zijn. Maar hoe komt het dan dat bijvoorbeeld v d Valk en nH rokerskamers aanbieden? Ze zijn servicegevoelig en dat is een compliment waard.

    BeantwoordenVerwijderen