woensdag 20 oktober 2010

Waarom wel, waarom niet?

Gericht vragen om kortingen, afdingen!
Wel binnen de Horeca, de laagste prijs proberen te behalen voor de beste kwaliteit, wie kan dit?
De alles kunner en alles kenner maar helaas dit soort mensen zijn er niet. Vaak bezitten zij één van de twee maatstaven.
Maar toch, wij als mens, de consument vragen en doen moeite om een korting te verkrijgen binnen bepaalde artikelgroepen: keukens, auto's, etc.
Waarom zijn dit de groepen waar wij om korting durven te vragen, waarom geen korting op een te kopen 'spijkerbroek een' winterjas of een volle kar binnen de supermarkt?










Waarom geen korting vragen aan de cassiere van de supermarkt?
Straks komen ze bij ons (de horeca) een bruiloft afspreken voor tien personen, dat kost een X bedrag, maar wat als ze dan met vierhonderd komen, gaan wij dan ook mee met het spel?
Ik denk dat de meeste mensen met kennis op dit gebied werken in de 'keukenverkoop', deze bedrijven zetten hoog in en kunnen dan 'terugvallen'.
Dit kan niet binnen de 'eerlijke' Horeca of toch wel?

Korting verkrijgen is luchtfietserij, een korting betekend niets, korting op een misschien te hoge vraagprijs!!
De meeste non food bedrijven hanteren een +10% marge, en kunnen gericht 10% tegoed doen om het spel te kunnen spelen. Verkopers hoeven een directie niet te vragen of dit mogelijk is, de 10% korting is ingecalculeerd.

Als het spel dan toch gespeeld wordt is de verbreding van ons wegennet ook niet meer nodig, alle accountmanagers (vertegenwoordigers) kunnen hun nieuwe 'klanten' gelijk 10% korting aanbieden, dit kan via de mail en iedereen wordt gelukkig, files worden opgelost en er wordt gewoon doorgewerkt.
Hoe simpel kan iets zijn. (voor u ook, voormalig minister Eurlings)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten