dinsdag 15 februari 2011

Zenuwachtig.......raar..

Vandaag hadden we binnen onze bedrijven een groep mensen in huis die een training kregen aangaande toekomstig pensioen. Nu hebben we wel vaker van deze groepen in huis en deze mensen krijgen dan ook vaak een kooksessie, aangeboden door het bedrijf wat deze trainingen verzorgd.
Nu geven wij al jaren kooksessies, maar deze sessies maken mij altijd een tikkie zenuwachtig, want voorafgaand aan de werkelijke sessie vertel ik binnen deze groep mensen een verhaal over 'het leven in de keuken'. En elke keer opnieuw krijg ik last van de zenuw.......Mijn ritueel vóór dat ik naar binnen ga bestaat uit het roken van twee sigaretten achter elkaar en dan naar toilet. Ik heb zelfs ooit bedacht om een ''placebo' snuifje te nemen, een spiegeltje, een paar gram poedersuiker van goede kwaliteit, een rietje en dan pats boem gaan...maar dit gaat me ook weer te ver, een neus vol suiker en dan...?? Dus gewoon een glas water intappen en dan gewoon gaan............!! En weet je, als er dan staat, midden in de groep en de eerste woorden zijn eruit dan zijn de zenuwen weg en raak je niet uitgepraat. Er ontstaan discussies en je blijft maar doorlullen, want over koken raak je nooit uitgeluld !!! De mensen hebben na mijn 'gelul' over koken' een voortreffelijke sessie gehad, met dank aan Michiel, Jan en Marco. Wat kan koken dan mooi zijn, erover praten, het werkelijke doen en het eten............dus waarom zou je zenuwachtig worden. Heb bovenstaand t-shirt gekocht en trek dit aan onder mijn koksbuis en stel dat ik ooit zou gaan haperen, dan doe ik gewoon mijn buis uit en laat het zien, ja soms een 'tikkie zenuwachtig' en dat is maar goed ook, denk ik dan.....soms nodig om te presteren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten