zondag 27 februari 2011

Tweet, tweet, twee.....twe...tw...t......?

Dit weekend Tweetdeck eens constant aangehouden op de 'keukencomputer' thuis om met grote regelmaat eens te zien wat er voorbij kwam aan interessante informatie en dit was gezien over drie dagen bijzonder weinig. Zaterdag was het 'grote item' een horecabedrijf wat enige financiële problemen blijkt, ja blijkt te hebben, want wij buitenstaanders weten niet van de hoed of de rand, maar wat een getwitter over dit bedrijf.(waarschijnlijk door mensen die ook een Primo, Weekend en Privé lezen) Zo ontvluchten zij de echte wereld, maar geef dan aub geen commentaar op niet-relevante informatie op twitter..!! En zondag was het hoofdzakelijk voetbal wat rond getwitterd werd.
Ik heb mij maar wijselijk afzijdig gehouden zaterdag, want als je de 'ins and outs' niet weet van wat er speelt kun je beter je 'snavel' houden.....trouwens wie zijn wij om te oordelen, wat de zondag betreft idem dito, geen verstand van voetbal dus..........'snavel gehouden'.

Toch heb ik mijn persoonlijke bedenkingen aangaande 'twitteren', nu ik het tweetdeck constant aan heb gehad zie je toch dat het eigenlijk een vorm van ''internettrale'' openbare SMS is, met constante communicatie tussen mensen die hier tijd voor hebben. Volgens mij gaat de informatiestroom ook te snel wat een 'verslavende werking' kan hebben, je 'wilt' constant kijken om te zien wat voor informatie er langskomt. (merkte ik bij mezelf)

Dit wil niet zeggen dat ik alleen maar negatief ben over twitter, maar ik moet er niet aan denken dat al onze koks, inclusief mezelf, de hele dag al twitterd en foto's uploadend hun dienst doorbrengen.
Dat twitter ook z'n goede kanten heeft merkte ik door zaterdag gelijk te reageren op een artikel in de reiskrant van De Telegraaf waarbij één van onze Hotels werd genoemd, toen ontstond er gelijk een 'kleine' communicatie tussen journalist en mijzelf.(connectie nu)
Nu mag ik graag struinen op het net 'buiten de dienst om' en kwam ik de volgende site tegen, zakelijk twitteren best wel interessant en met goede informatie.

Eén ding weet ik wel, dat als de snelheid van twitter informatie gewoon gaat worden binnen ons dagelijkse leven in Nederland, ik met mijn gezin verhuis naar België, gewoon voor het gevoel en natuurlijk ook voor het Bourgondische.
Te snel kan nooit goed gaan binnen onze wereld, kijk maar naar de bereiding van een lekker 'sucadelapje' die zal gelukkig altijd 'tijd' nodig hebben......en daar moet je tijd voor maken en die tijd is ''never' te verkorten!!!! ook niet digitaal..............let's cook basic.....on personal profile...!!
En ik ken een nummer 'to mutch to handle..........willen wij niet toch..!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten