zaterdag 2 april 2011

rtv Drenthe.....in drie minuten wereldber.... :-))

Paar minuten 'geluld' over koken, keukengerei en streekproducten bij rtv Drenthe en dan zit ik alweer te piekeren. In het Drenths, wat ik eigenlijk helemaal niet spreek? Ik kan wel lullen in het Stellingswerfs, een dialect wat gesproken wordt in het 'zuiden' van Friesland, maar dat is ook het enige. Ik woon in Friesland, maar zelfs het Friese dialect spreek ik niet en versta ik niet, maar het Drenthse lijkt een beetje op het stellingwerfse.......dus, vandaar.........!!

Maar gelukkig, alles ging goed, in gebroken Drenths, Stellingwerfs en Nederlands spreken gaat ook. Heb het één en ander verteld over onze bezigheden binnen de bedrijven en verteld over de streekproducten en Drenths Goed. En natuurlijk over de ham van slagerij van der Laan uit Dwingeloo, de enige ham waar ik mee wil werken als het aspergeseizoen daar is......!!

Niet te evenaren....................gelukkig...!!

En verder een kleine introductie van de 'tournetout' gehouden die eigenlijk ook thuis hoort bij alle Drenthse 'hobbykoks'....maar deze gaan we dan anders noemen...'de gloepense knieper' voor Drenthe en de volgende keer misschien, als ze dit in Friesland ook eens zouden willen, de tournetout in hun dialect...'dje gjrøte pjincet' .........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Te verkrijgen bij ons, in welke taal of dialect je ook spreekt.......mooi hé......veur alle hobbykoks.

'As Drenth binj altied stöned, umdaj tuschen de hunebedden woont'
Ik woon er niet, maar werk er wel, ...................vandaar die rare gedachten.......soms......!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten