maandag 4 april 2011

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.... :-((

We kennen waarschijnlijk allemaal dit gezegde en dit gezegde blijft je bezig houden, waarschijnlijk je hele leven lang...........................ook als volwassenen die deze ketting vormen.....................!!!!!!


Vroeger had je dit al op school, maar toen nog voorzichtig, de goeden lijden onder de kwade werd er dan gezegd als de hele klas weer eens moest nablijven. Ook ik was weleens de 'kwade' en verdomme wat voelde je, je dan kloten. De hele klas werd de dupe door mijn gedrag en je kreeg niet alleen 'straf' door na te moeten blijven maar daarna kreeg je de hele klas op je nek.........!!!!
Ik ga er vanuit dat dit onder het 'puberale gedrag' hoorde van een tiener....................... :-)))

Maar nu 'vele' jaren later kijk je hier anders naar, soms met schaamte, soms met een lach... Maar het blijkt dat sommige mensen blijven hangen in deze 'puberale periode' en zij kunnen nu de zwakste schakel vormen binnen bedrijven en of processen, ook op leidinggevende posities.....!!!

Bedrijven zijn afhankelijk van mensen..........mensen, collega's, leidinggevenden die een ketting vormen en dit geldt helemaal binnen de horeca, binnen deze tak van sport zijn we zeer afhankelijk van elkaar............hoe zwaar, hoe moeilijk soms..............de zwakste schakel verbreekt de keten.... en de rest kan opdraven, ja opdraven, denk daar maar eens over na, opdraven voor..........de zwakste schakel.....!!!!!!!

Wij 'volwassenen' proberen afspraken te maken met elkaar en dan denk ik, kom ze dan ook na...we zitten niet meer in de 'klas' maar maken deel uit van een procesmatige-ketting......en dat is een serieus gebeuren, geef dit verdomme mee aan diegenen die nog wel denken in 'een klas te zitten'......denk na vóór je iets doet en neem je........ verantwoordelijkheid...!!!!

En ik, ik doe 'mijn ding' was ooit wel eens het stoutste jongetje in de klas.............(niet) meer, maar ben altijd wel blijven luisteren naar de Rolling Stones en nooit naar die 'brave' Beatles, ook nu nog niet....................zwak of sterk............ ???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten