zondag 10 april 2011

Reactie op de online-bestelsystemen van leveranciers....

Reactie van Frank op 9 april 2011.

Hoe is het gesteld met de internetwinkel van Bolscher? We merken dat er steeds meer klanten online bestellen! Voordelen te over: rapportages, omzetoverzichten,handig voor de margeberekening!
Met vriendelijke groet Frank van Hout.

Ik ben het helemaal eens met wat Frank hier opsomt, maar wat ik onder meer bedoelde met het artikel is, dat de 'webshops/online-bestelsystemen' betreffende het visuele aspect nog veel missen en dit geldt ook voor het niet 'auto-aanvullen' van de zoekopdrachten. Ook loopt de navigatie binnen sommige systemen niet geheel soepel en is er totaal geen fotomateriaal aanwezig betreffende producten en of materialen. Als er online wel eens bijvoorbeeld non-food moet worden besteld, dan kan er bij het artikel wel een mooie omschrijing staan, maar velen zijn binnen de horeca erg 'visueel' ingesteld, een goede foto van het artikel zegt dan veel meer dan de omschrijving. Ook het niet 'auto-aanvullen' van zoekopdrachten binnen systemen vind ik een gemis, want zoek je soms naar nieuwe artikelen en weet je niet hoe deze omschreven staan binnen het systeem van een leverancier en of groothandel................dan blijf je bezig en ik weet dit uit ervaring......!!!

En laten we wel wezen, kijk eens naar de 'consumenten sector', een consument kan alles online bestellen tegenwoordig via de meest ''gelikte webshops' en dan lees je vaak, vóór 20.00 uur besteld, de volgende dag geleverd. Via ''tracking-systemen kun je het bestelde pakketje volgen en heb je gelijk een indicatie van het tijdstip dat het geleverd wordt.

Volgens mij is er best nog wel een 'weg' te gaan voor de leveranciers aan de horeca........!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten