De Horeca 'barst' van de de specifieke menu's, maar worden ze ook verkocht.....????
Paasmenu's, pinkstersmenu's, hemelvaartsmenu, moederdagmenu, vaderdagmenu.....en ga maar door, het 'menu van de chef', door 'de chef samengesteld'.............ja, ja, het houdt niet op!
Maar waar zijn al die menu's eigenlijk voor bedoeld, voor de gast of voor het bedrijf, moet het menu de gasten behagen of zijn de menu's er om meer controle in de keukens te verkrijgen'..?? Ik denk dat alleen de 'slimsten' veel menu's verkopen en dat is heel eenvoudig. Wil je een specifiek menu verkopen, zonder dat de bedienende medewerker hier écht veel moeite voor moet doen om het te verkopen aan tafel, gebruik dan het 'foefje' van sommigen binnen het topsegment binnen de horeca. Print de a la carte kaart opnieuw uit, maar verhoog de prijzen van de a la carte te bestellen gerechten tot het 'onwezenlijke', presenteer hiernaast het specifieke menu en zie nu, we verkopen alleen maar het 'menu'...........Dus niet te moeilijk doen, gewoon een menu samenstellen wat je wilt verkopen en de rest van de gerechten 'onbetaalbaar' maken, hoe simpel kan iets zijn, de naam van het menu maakt niet uit en is a la minute aan te passen............. ;-)
Hè, hè, eindelijk rust in de keukens..............als je dit zou willen....Me......Nu.... ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten