zondag 6 maart 2011

Carnaval.......de vrijbrief...

Carnaval, het feest der zotten wordt er gezegd, alleen daar denk ik anders over. Drie dagen lang laven, geen grenzen meer kennen en doen waar je zin in hebt, Jezus daar heb ik zin in. Maar dan ineens is het afgelopen op dinsdagavond en reken maar dat de 'stoeltjes' dan vol zitten en daar zou ik geen zin in hebben, geen spijt achteraf om het gevierde.

Ik denk anders over het carnaval, het is geen feest der zotten, maar van de commerciëlen en de latent travestieten. Het Noorden doet hier niet aan mee en dat betreur ik. Drie dagen lang stromen de bierpompen en raken de glascontainers overvol beneden onze rivieren, maar wij noordelingen zijn te nuchter voor dit alles blijkbaar. Reken maar dat er een omzet gedraaid wordt binnen de cafés en restaurants waarop je jaloers zou kunnen zijn en vandaar dat ik pleit voor het karnefel binnen het noorden.

De vastentijd van veertig dagen vergeten we, maar iedereen komt naar het noorden om na het carnaval het karnefel te vieren. Alleen de muziek bestaat uit Engelstalige smartlappen. Drie dagen lang mag men zich verkleden en kent men geen grenzen meer, de omzetten binnen de cafés zal grandioos zijn en de Noordeling raakt vertrouwd met het travetisme, hoe mooi.............
En dan maar uit je bol gaan en zuipen en zuipen want daar staat het karnefel straks voor. Ik heb al een jurkje aangepast van mijn vrouw, maar dat paste niet, evenals de pumps dus binnen 2012 kom ik als kok verkleed.

Hoe dom kun je zijn in deze tijd, het carnaval over te slaan, of zijn wij binnen het noorden te reëel ,te nuchter en denken wij alleen maar na over de veertig dagen vasten Of missen wij het 'biechtstoeltje' na het feestje.

Carnaval lijkt een verkapte vorm van travetisme en blijkt daar door een vrijbrief te zijn om te kunnen zuipen................waarbij van alles geoorloofd is, maar ja binnen het noorden kunnen we dit ook, zelfs zonder ons te verkleden, hier hebben ze geen vrijbrief nodig.......dus eigenlijk ook geen karnefel..................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten