maandag 7 maart 2011

Het paard van Troje..........

Maandag is het 'paard van Troje' binnen gereden in Friesland. En wel op een wedstrijdlocatie waar dinsdag gekookt gaat worden door diverse Regionale Opleiding Centra uit Friesland, waarbij voor de derde keer ook ROC's vanuit Groningen en Drenthe zijn uitgenodigd. Drenthe zorgde afgelopen jaren ook voor commotie door telkens eerste te worden binnen dit 'regionale' gebeuren en ik denk dat ze weer kans gaan maken als ik onze koks zo hoorde, het Drenthe College is weer lekker fanatiek bezig geweest en hebben een 'mooi' concept ontwikkeld op het gebied van 'gezond snacken', het thema wat verbonden is aan deze wedstrijd. Mochten zij winnen dan ben ik trots maar zal niet klappen!!

Het ontwikkelde wedstrijdconcept blijkt namelijk een vegetarische snackwand te zijn, de snackwand (het paard van Troje) is maandag bij de wedstrijdlocatie afgeleverd en toen ontstond er daar paniek, niemand wist hier iets van af dus bellen.............Drenthe College..............subliem gedaan!!!!!!!!!

Dinsdag zal de 'vegetarische snackwand' voorzien worden met de meest exquise vegetarische gerechten en dan vind ik dit een zeer origineel concept voor een kookwedstrijd. Ik hoop dat Drenthe opnieuw met de eer zal gaan strijken binnen het Friese land. Hoop alleen wel dat er ook 'konijnen' onder de juryleden zijn...............zal vast, komen veel voor in Friesland...!!!

Vegetarisch en veganisme is niet echt mijn 'ding', ben toch echt een Omnivoor.................maar als ze hiermee winnen, zal ik trots zijn op onze 'mannen' en op Drenthe, misschien toch wel even klappen.......maar wel in stilte..........met een bosje gras tussen mijn palmen!!

Veel succes Wim, Bert, Martin, Hilbert en de bedrijven 'Herberg ter Linden', 'De Harmonie', 'Hotel Bieze' en 'Hotel Wesseling'. Worden wij eerste dan gaan we een 'vleesje' eten bij het grootste 'visrestaurant' binnen Nederland.................................!!

En verder:
Veel gezeten en vergadert en dan nog even 'beng' bijwerken, de praktijk en dan staat er ineens een account manger van Carl siegert met brood in de keuken van Wesseling met het mooiste brood en met een 'broodje aap', ook vegetarisch mee te geven, maar dan sta je echt voor aap...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten