vrijdag 11 maart 2011

Japan .............en dan...

Weekendje vrij, lekker even bijkomen van alle 'geestelijke' hectiek van afgelopen week, even de 'zinnen' verzetten. Maar door wat een ellende is Japan getroffen, als je de beelden ziet dan geloof je het niet. De natuur is niet te doorgronden, onwerkelijke krachten doen hun 'ding' en dan ben ik blij dat ik hier woon, woon in Nederland waar al dit 'geweld' ons tot op heden bespaard is gebleven.

Wel verkrijg ik als mens zijnde hierdoor een 'update' van mijn relativeringsvermogen, wij met onze 'kleine' dingen, wij die ons druk staan te maken om de 'kleinste' probleempjes. Je kunt als 'mensje' natuurlijk niet alles meedragen, maar ben wel blij dat ik in Nederland woon, 'ver weg' van deze massale ellende die Japan nu treft. Blij zijn met ongeveer alles wat je doet, gelukkig zijn met alles om je heen dat is het leven. Voor mij, mijn gezin en door eerlijk te koken.....!!!!


En al die 'kleine' probleempjes van ons mensen....................?????

Mijn vrije weekend ga ik zeer relativerend in en zo zijn wij mensen waarschijnlijk, door de ellende van anderen te zien doet ons beseffen hoe goed wij het eigenlijk hebben. Wat stelt de recessie dan nog voor..??...als je de beelden uit Japan ziet..!!

'Mijn favoriete band' The Rolling Stones, groot in het beroemd zijn, reageert zelfs via 'Facebook' en dat vind ik groot zijn in het 'kleine' en dan denk ik, hoe 'groot' ben ik eigenlijk.............en hoe groot bent U......??.....niet groot waarschijnlijk en dat weet ik zeker, wij als mens stellen niets voor als individu..!!........we moeten het doen met elkaar........!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten