zaterdag 8 januari 2011

Social media, is het nog bij te houden.............?

Hoeveel 'kostbare' tijd kost het ons om alle netwerken up to date te houden?
Dit kost veel tijd en daarom ben ik ooit begonnen met netwerken als Twitter, Linkedin en My Space te koppelen. Dit blijkt goed te werken, de teksten kun je nu eenmalig invoeren via Linkedin en vandaar gaan ze naar Twitter en My Space of vice versa. Omdat dit systeem goed werkte, keek ik niet meer om naar Twitter en My Space en dan kom je erachter dat je niet goed bezig bent want alle persoonlijke toegestuurde berichten had ik niet beantwoord. Nu las ik vandaag een artikel over TweetDeck, een programma wat de netwerken kan clusteren zodat je overzicht houdt. Gelijk gedownload en uitgeprobeerd en zo in eerste instantie lijkt dit programma overzichtelijk, je kunt binnen dit programma iets van zes netwerken samenvoegen en neerzetten in kolommen. Verder kun je vanuit dit centrale punt elk netwerk afzonderlijk voorzien van berichten of een bericht naar allen versturen. Ook zijn alle binnenkomende tweets te filteren en alle persoonlijke berichten worden ook binnen een kolom weer gegeven. Alle verdere details weet ik nog niet, maar het lijkt mij persoonlijk een goed programma, in één oogopslag de netwerken onder controle...................

Op bovenstaand screenshot zijn de kolommen te zien van Twitter en Linkedin.
Nu nog bekijken of de meerdere accounts op één netwerk ook op deze manier te clusteren zijn?
Het programma is te downloaden via TweetDeck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten