woensdag 19 januari 2011

Nadenken....over eten, terwijl wij het te druk hebben......!!

Wij mensen denken veel na en dat is een mooie eigenschap als er tenminste 'iets' uitkomt of als het iets 'oplevert'. Maar soms wordt ik tureluurs van al dat 'gedenk', vooral op een vrije dag, je hebt immers belangrijker dingen om 'daadwerkelijk' te doen, belangrijke dingen zoals twitteren, linkedinnen, my spacen en de taken verzorgen die bij het huishouden horen, Jol.. was aan het werk.

Er moet natuurlijk ook 'vers gekookt' worden thuis en dan ga je nadenken, wat zullen we gaan eten vanavond, het vleesgerecht was bekend en zelfs al bereid, rundersucade, maar dan de aardappelbereiding en de groenten nog kiezen. Ik houd van koken maar op m'n vrije dagen wil ik er niet over hoeven na te denken wat wij gaan eten.

Nu had ik het plaatje wel aardig in mijn hoofd, maar er ontstond toch een probleem in de namiddag, ik wilde sperziebonen eten maar dat hadden de kinderen gisteren al gegeten en ja dan moet je weer nadenken. Het vervelende is dat ik dit gedachtegoed in structuur had gebracht binnen onze digitale wereld, maar na de 'crash' van de keukencomputer thuis was ons gezin ontdaan van dit genot. Vandaar dat ik nu samen met de kinderen dit klusje opnieuw heb geklaard. Tip voor alle drukke mensen en gezinnen: Maak binnen Microsoft Outlook een nieuwe agenda aan, de 'wat eten we vandaag' agenda en zet dan een 'etencyclus' op papier voor drie weken. Open de ' wat eten we vandaag' agenda en begin vanaf een willekeurige maandag de 'maaltijden in te voeren per dag onder het kopje 'nieuwe terugkerende gebeurtenis', en stel deze gebeurtenis in op drie weken.
Klaar?? Goed gevoel hé, niet meer hoeven nadenken over boodschappen en over wat je eet vandaag!!! En, en, en je kunt alles voorbereiden, soms al dagen van te voren, géén gestress meer onder alle te drukke mensen (twee verdieners, etc..) betreft het consumeren, en weet wat, de kinderen eten ook veel gezonder.!! Natuurlijk kun je altijd afwijken, maar dat je iets achter de hand hebt schept rust.
Klik op plaatje voor het voorbeeld (doorsnee gezin ?) en de vergroting.

Mooi hé, zo'n structuur. Niet meer hoeven nadenken over wat je eet vandaag, over de boodschappen, over de voorbereidingen.
Nog een tip, stel de navigatie binnen auto ook nog even in op vaak te bezoeken 'winkels' en of 'supermarkten' hoef je daar ook niet meer over na te denken..............!

Kijk en dan, dan kunnen we rustig blijven 'social media-en............................!!..............???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten