woensdag 4 augustus 2010

Vandaag veel neerslag!!

Letterlijk en figuurlijk veel neerslag. Vandaag was een dag van veel luisteren, normaliter is dit goed, want echt luisteren kost de meeste mensen steeds meer moeite.
Veel info gehad via het 'web' om mij heen en toch vaak negatieve:
  • Bedrijven die geen chef kunnen aantrekken, vooral Italiaanse.
  • Bedrijven die sluiten omdat de eigenaar naar het buitenland gaat.
  • Bedrijven die de draad kwijt zijn door vakantiegedrag van collega's en medewerkers.
  • Bedrijven die het water aan de lippen staat.

Kortom, veel negativiteit, maar waarom, als er binnen het Noorden van Nederland moeilijk aan 'chef-koks' is te komen dan zal dit een oorzaak hebben. De oorzaak die ik hoor zijn de te 'lage lonen', maar wat wil een goede chef-kok dan verdienen vraag ik mij af, wat heeft hij of zij te bieden. Weet je wat het mooie is, alle voetbalclubs zitten in de problemen, behalve één en dat is Heerenveen. De 'no nonsens' club heeft geen problemen, gek he? Nee, dit is niet gek, Friezen staan vaak met beide benen op de grond, zijn bescheiden en tolerant. Weten wat ze kunnen en zijn wars van: bla, bla, bla. Je kunt toch niet een Nederlandse chef Italiaans laten koken, of Chinees, etc. De horeca is soms de draad kwijt en doet dan rare sprongen. Er wordt betaald voor beleving en niet meer voor het eten, dus de spotlights moeten meer gericht worden op de bediening, ambiance en 'life entertainment'. Trouwens de echte Italianen die hier komen koken zijn binnen twee maanden weer pleite! Zij kunnen niet wennen aan onze energie en aan ons klimaat. Ja wij hebben geleefd binnen de wolken, maar niet meer, sommigen hebben hun rohners verbannen en willen weer gewoon koken, maar ja, wie kookt er dan nog gewoon? De sterrenhuizen komen tot inzicht, maar wie voedt de basis? Waar haal ik deze wetenschap vandaan? Ik sta dicht bij het vuur en heb mijn eigen lijnen en die laten allemaal hetzelfde horen: Er moet weer gekookt worden binnen Nederland en ook binnen wedstrijden, echt gekookt worden! Dat dit moeilijk is blijkt een feit, net als het formeren van een kabinet.

Wat een neerslag VANDAAG en er komt nog meer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten