maandag 2 augustus 2010

Het oude paard van stal halen

Het weekje Frankrijk zit erop, weer gewoon aan de job!
Maar ik heb in Frankrijk eens goed zitten na te denken en dan al mijmerend komen de dingen van 'vroeger' voorbij.
Het paling roken, het stropen, het vissen, het motorrijden, etc.
Ja, ik wilde mijn jongens leren paling roken maar helaas er is geen paling meer, ik wilde hun leren vissen op snoekbaars met 'levend aas', helaas dit mag niet meer, ik wilde met hun motorrijden, helaas de kentekenplaten zijn verandert!
Ik had een 'geheime zender' die Rolling Stones uitzond, dit was illegaal en nu nog.
Ik zette lijnen uit om paling te vangen, dit was illegaal en nu nog.
Dit waren 'dingen' die het leven interessant maakten, nu nog!

Wat is nu interessant: het downloaden van de nieuwste films, de nieuwste games, de beste versies van microsoft betreft hardware en software?
Sodemieter op met al die digitale 'bullshit'.

Vanaf nu gedraag ik mij als zijnde illegaal:
Ik leer mijn kinderen hoe een zender werkt, dus zonder internet.
Ik leer mijn kinderen roken, het roken van vis
Ik leer mijn kinderen stropen.
Ik leer mijn kinderen hoe je cantharellen kunt zoeken.
En ik leer mijn kinderen motorrijden.

Morgen haal ik het paard van stal en zullen wij als ware ridders de wegen trotseren.
Bepakt met cola en andere hardware zullen wij de wegen onveilig maken, wij gaan illegaal bezig zijn.
Ik hoop dat het oude paard wil starten, zo niet dan gaan we gewoon bezig met iets anders, de dingen die echt moeten, zoals het ophangen van alle reclameborden aan de voorgevel van ons huis.
Eigenlijk was ik al een Fransman, zonder de gesloten luiken maar wel met een grote haag om het erf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten