maandag 9 januari 2012

Verdrinken in de massa..... de #horecava ..

Vandaag was het zover.... de start van de horecava en daar wil je toch wel even bij zijn... mensen ontmoeten... een praatje en natuurlijk..... zien.... veel zien....



En toch is het ieder jaar weer hetzelfde... de ruimten zijn enorm.... de mensenmassa is groot en dan bestaat er de kans dat je verdrinkt in de massa... in het massale... en daarvoor wil ik eigenlijk niet ter beurs gaan... ik wil mensen ontmoeten.... vakgenoten... maar dat blijft moeilijk binnen de beurs omdat er niet echt duidelijk een 'verzamelplaats' is,een ontmoetingsplaats waar 'gerichte vakgenoten' elkaar de hand kunnen schudden.... maar natuurlijk is en blijft de horecava de grootste horeca vakbeurs binnen Nederland.....
Enfin ik ging heen om de wedstrijd van de Gouden Koksmuts.... want wat is er mooier om vakgenoten te zien strijden voor de hoogste eer..... en het was mooi... echter ik kan niet begrijpen waarom op de plek waar de wedstrijden plaatsvinden, geen 'pleintje' is waar je nog even kunt napraten over de wedstrijden je weet wel, zo'n hangplek voor kokers en gastronomen. Dus dan zit er niets anders op om zo'n plek te zoeken binnen zo'n immense beurs..... en daar heb ik gelukkig een neus voor........












En als je dan je neus volgt..... dan mag je even aanschuiven.... dan ben je welkom.... dan zie je gelukkig oude vrienden... dan heb je even praat....dan is het even intiem... Willliam en ik schoven even aan bij de Saisonnier 'stamtafel'... En hier kun je gelukkig even 'koetjes en kalven' over de horeca, hier....krijg je 'inzage' over 'hardwerkende' kabouters... hier zie je steden ontstaan... hier leer je incasseren... hier leer je 'uitbouwen', weliswaar dit keer via de ipad maar toch..... En hier praat je even over EvenTT Culinair..... aan deze tafel 'rookten' we ook nog even de 'vredespijp' met het gilde...... en zo hoort het te zijn..... Je drink een glaasje met elkaar.. je rook even (de vredespijp ook met Joost) en dan ga je verder met het geen wij allen voor staan, willen inspireren en motiveren en dat is het mooie van de gastronomie...Ik hoop u de hand te schudden tijdens Horeca EvenTT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten