dinsdag 3 januari 2012

Uit eten binnen eigen bedrijf......

Vanavond zijn we 'uit' eten geweest......binnen het bedrijf waar ik nu werkzaam ben..... en dat is altijd weer een 'aparte' gewaarwording..... toch is het goed om te doen........




Het meest apart is natuurlijk als je de menukaart aangereikt krijgt van een collega, zoal het hoort.... terwijl je weet wat erin staat.... toch 'duik' je erin..... zoals de tafelgenoten ook doen.... mijn gezin in dit geval..... nu had dit vanavond geen zin omdat ik m'n bril vergeten was, maar enfin....ook al had ik hem wel bij me gehad.... dan nog had ik de kaart doorlezen.... Toch doen weinig koks dit....dineren binnen het restaurant waar ze werken..terwijl het best wel..belangrijk is. 





En dan bedoel ik niet om collega's eens even.... maar gewoon om eens te ervaren hoe de gerechten ter tafel komen en hoe de beleving is als je als 'gast' aanschuift....zijn de borden wel warm als ze ter tafel komen... hoe zit het met het visuele aspect.... zijn de smaken goed....is het voldoende.... Het gaat om de beleving van de gast.... en deze beleving voel je niet als je de borden binnen de keuken loop te dresseren en 'mee te geven'.... Uit eten zijn binnen eigen bedrijf geeft een totale beleving.... een totale ervaring.... binnen een ontspannen sfeer..... Wij hebben een aangename ervaring gehad... en ik was al lang blij dat de kinderen de 'kinderkaart' links lieten liggen....ze hebben nu allebei een leeftijd om 'over te stappen'....naar de 'grote kaart'.



Dat mensen gewoonte dieren zijn moet ook ik erkennen.... het liefst laat ik de 'desserts' links liggen en ga ik voor de Irish coffee...heerlijk...Mijn goede voornemens voor tweeduizendentwaalf  ..... meer uit eten gaan binnen eigen bedrijf...... en meer gaan voor een dessert....... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten