vrijdag 13 januari 2012

De artiest of de vakman..... #TVOH ..#Horeca



Terwijl ik dit typ staat het programma de Voice aan en gaat het om ene Paul Turner en Wouter Vink... ook heb ik nu tweetdeck aanstaan.... en ja hoor Paul gaat door en Wouter moet afscheid nemen..... het publiek heeft gekozen samen met de coaches..ongelooflijk interessant....


Heel Nederland kijkt, dus waarschijnlijk U ook en ook ik kijk mee, ongewild misschien, maar ik kijk wel.... en dan gaat de artiest door en de 'vakman' heeft het nakijken..... en projecteer dit nu eens op de horeca..... Dan gaat het niet meer om de vakman en of vrouw.... maar om de artiest en een artiest doet waar het publiek om vraagt.... en daarom wordt de artiest op handen gedragen met minder moeite.... en moet de 'vakman' of vakvrouw zijn of haar best blijven doen om te overtuigen..... en dat kost energie... veel energie.....


Dus ook al kook je niet top, dan nog heb je een kans van slagen.... wees een artiest die het publiek boeit... niet meer en niet minder..... zorg voor de juiste ambiance... en ziedaar... heel Nederland trapt erin.... nou ja, de komende generaties.... mooi hè.....vakbroeders... en zusters.
Basiskennis blijkt niet meer een fundament...... 'apart' zijn wordt het 'vluchtige' fundament.....






Moeten we deze trend voortzetten of moeten we een bom plaatsen.... dat is aan de komende generaties.... de muziek is soms geen muziek meer en het koken geen koken... Echter laten we slim zijn en opvallen want dan blijven de gasten komen... niemand kent Bocuse meer, niemand kent Spijkers meer....niemand kent de Stones meer, niemand kent Helder meer, niemand kent Deep Purple meer...... maar iedereen kent die ene Paul Turner..en die ene Kranenborg... die alleen een broodje vlokken lust.... en zo werkt het tegenwoordig...
En zo gaat het ook binnen de Horeca....alles wordt een momentopname... laat van je horen. ;-)
Ikzelf wil mij gewoon blijven voordoen zoals ik ben.... al heb ik nog wel even naar 'Bleker' gekeken in de Telegraaf... nou ja, meer naar wat er naast hem liep en of lag... en ook dat blijkt een manier om je publiek te kunnen boeien... doe eens gek mensen...daar gaat het om...
.....soms jammer, soms leuk, soms helaas.....

2 opmerkingen: