maandag 2 januari 2012

Opnieuw een #bitterepil.... #Koksgilde ...

Tweeduizendentwaalf begint opnieuw met een bittere pil....zoals ook tweeduizendenelf begon...


Een paar dagen geleden viel de koks koerier op de deurmat en al enigszins angstig begon ik dit 'vakblad' door te bladeren en warempel mijn voorgevoel bleek waar te zijn.......


Het koksgilde..... het gilde van en voor koks dient te zijn als motiverende en inspirerende club.. echter.... de club wordt blijkbaar aangestuurd, door enkelen die alleen de 'weg' van het éénrichtingsverkeer kennen. Ze kennen niet alleen het éénrichtingsverkeer.....nee, ze blijven ook enkel toeren binnen hun 'eigen straatje'.... En deze club... moet de vakmensen binnen Nederland informeren over alles wat de moeite waard is binnen ons vakgebied............



Dit houdt in dat vele vakmensen enkel blijven 'rondtoeren' binnen Amsterdam en binnen Zwolle...want daar gaat het allemaal gebeuren... daar zijn de interessantste beurzen binnen Nederland..... de Horecava en de BioVak ...enkel deze werden aangehaald binnen de Koerier... van ons 'belangrijke' Gilde..


Het is trouwens niet alleen de Koerier van dit 'Gilde' wat informatie achterhoudt, ook de vernieuwde website... is niet volledig aangaande belangrijke informatie voor vakgenoten... Opnieuw zijn zij vergeten om de beurs Horeca EvenTT te promoten onder ons vakbroeders en zusters.... ook al worden hier de meest prestigieuze prijzen vergeven tijdens de gastronomie wedstrijden van EvenTT Culinair.... nee, hoor.... er wordt met geen woord over gesproken in de Koerier, er staat niets op de website.... terwijl het Gilde met open armen wordt ontvangen in Assen.........


Ik ben lid van dit... Gilde.... en wel enkel om één reden.... ik wil graag geïnformeerd worden over alle belangrijke gebeurtenissen binnen de Benelux.... echter het Gilde.... blijft ook dit nieuwe jaar weer in gebreke aangaande relevante informatie..... en dan heb je eigenlijk maar één optie...... aan u de keuze.... ik heb de mijne al gemaakt......

2 opmerkingen:

  1. Deze blog heeft niet tot doel om schade te berokkenen. Alleen de waarheid mag gezegd worden..Ook is deze blog van mij persoonlijk en neem ik de verantwoording op mij. Als er onwaarheden in staan dan verneem ik dit van U..

    Harry Bult

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Harry, het Koksgilde is niet verantwoordelijk voor hetgeen in KoksKoerier staat. Als er aan het magazine iets mankeert, mag dan niemand anders aangerekend worden als onze uitgeverij die KoksKoerier autonoom uitgeeft en dan met name hoofdredacteur Joost.
    Norbert

    BeantwoordenVerwijderen