zondag 30 juni 2013

De verleiding weerstaan...

Zoals u weet ben ik tegenwoordig druk met onze buitenkeuken..... en omdat ons bestedingspatroon tegenwoordig anders is dan anders moet je op de 'kleintjes letten' en dat voelt goed.... Ik bouw ons buitenkeukentje kieskeurig en dan kom je er achter dat onze levensstijl van voorheen...... ons altijd meer heeft gekost. Normaliter was ik een bouwer die kocht wat er nodig was..... maar ik weet nu beter en heb geleerd dat je door 'onthaasten' honderden euro's kunt besparen....normaal deed je dit al aangaande het werk..... maar privé had ik hier weinig oog voor.... want het moest snel, dus geen gedoe.... gewoon doen.....





Alleen al het verwijderen van het oude schuurtje.... de fundering opnieuw herzien koste veel arbeid en energie.... maar financieel niet veel en doordat ik het privé shoppen wat meer in de smiezen kreeg door de 'rust' en tijd..... bleken ook kwaliteitsmaterialen, na te hebben vergeleken, vele malen voordeliger...  het oude schuurtje maakt nu plaats voor nieuw, maar met respect voor het oude.... maar op de meest voordelige manier.... maar wel met kwaliteit..... Ook de keuken die ik jaren geleden al had ingetekend gaat honderdtachtig over de kop..... want toen had ik geen tijd om mij te verdiepen.... dus teken je dan een boretti in..... logisch.... maar de verleiding is verdwenen...... en ik heb momenteel iets meer tijd.... 



Het nieuwe ontwerp is bijna klaar en gelukkig geen éénheidsworst....het wordt geen boretti.... maar gewoon een functioneel keukentje zonder gedoe.... wat tevens een besparing oplevert van een paar duizend euro.... toch blijft het verleidelijk, maar daarin schuilt vaak het gevaar wat ons vaak vele honderden of duizenden euro's heeft gekost.....  gewoon aanschaffen op gevoel.... of zonder te vergelijken...... Ik laat mij niet meer verleiden..... ik doe gewoon mijn ding..... en bouw zelf een keukentje...... maar dat duurt nog even.... eerst de ombouw en het dak.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten