dinsdag 13 december 2011

Vraag en antwoord......

Na een 'verandering' van job krijg je vaak na een paar dagen veel telefoontjes...... van collegae of leveranciers...... 


De eerste vraag tijdens deze telefoongesprekken is vaak gelijk gesteld..... Hoe gaat het..??



Vandaar dat ik mij zal proberen te 'schizofeneren'.. dat is natuurlijk niet zo moeilijk, als je binnen de horeca werkt en daarom zal ik antwoord geven op de meest universele vragen die mij gesteld, werden en worden, waarbij ik natuurlijk de normale 'geheimhoudingsplicht'..aangaande bedrijf, in acht neem, deze is met ondertekening  gewaarborgd....... 



Het visualiseren van dit blog is ook niet moeilijk... want mobiele telefonie binnen de 'diensten' is natuurlijk verboden..... dus kies je voor de ouderwetse methode....



De telefoongesprekken: Met eerlijke antwoorden....


Hoe gaat het?
Het gaat goed.
Waarom naar van der Valk?
Gewoon, interessant.... en omdat het er altijd druk is.
Maar op dat niveau.... daar pas jij toch niet tussen?
Wat is niveau dan... en waar pas ik niet tussen.
Is het 'gras groener dan..
Nee, het gras is niet groener... en dat is mij ook verteld...
Is het er druk?
Ja, het is er druk.
Hoe druk?
Heel druk.... voor mij... niet voor hun.. dat zijn zij gewoon.
Veel partijen?
Ja veel partijen en drukke familie-buffetten en zondag-brunches elke week.
Grote keuken?
Ja...een grote keuken.... ook een gekoelde voorbereidingskeuken.
Veel koks?
Ja, veel koks.... maar nog meer bediening.
Hoeveel koks?
Veel... en daarnaast de keukenhulpjes...
En de bediening?
Veel, heel veel.... volgens mij... wel vijftig.... weet ik niet zeker.
Jesus, wat veel mensen?
Ja dat klopt... het is soms een komen en gaan...van medewerkers.
Maar wat ga jij daar nu precies doen?
Creatief zijn, meer efficiëntie en structuur aanbrengen.... en de gerechten updaten..
Leuke baan?
Geen idee, eerst proeven aan alles.
Komt alles kant en klaar binnen?
Sommige dingen wel en andere niet maar, maak jij je eigen brood nog.
Sta je ook achter de 'kachel'?
Ja, ik sta ook achter de kachel...en dat is heel anders..
Hoezo?
Kom maar eens meedraaien.... 
Hoe bedoel je?
Ik weet van koken.... maar tussen de honderd en driehonderd a la carte meegeven binnen een paar uur, is een ander verhaal.
En op dat moment draait de banqueting ook..
Hoezo?
De buffetten, als die er zijn, lopen ook gewoon door.
Kan ik binnenkort eens langskomen?
Natuurlijk.
Hebben ze het 'randgebeuren' goed voor elkaar?
Ja, dat hebben ze en dat zul je dan zien.
Maar je moet toch verplicht inkopen doen bij bepaalde leveranciers?
Nee, niet altijd... maar als je 'outdoor' shopt moet je wel wel weten van kwaliteiten en prijzen.
Hoezo?
Als er een inkoopcentrale is die de beste kwaliteiten inkoopt tegen de beste prijzen... dan ben je ingedekt.
Is die centrale dan de beste..?
Geen idee...maar dat gaan we controleren..ze zitten te hoog aangaande appels voor de moes.
Nou, wat zeiden ze bij Hotel Wesseling?
Ja, dat kwam als een koude douche... maar iedereen is 'vervangbaar'.. althans.. dat is en was  mijn streven..... iedereen moet vervangbaar zijn zonder dat het bedrijf dit merkt... ook op het bord.... en daar werken veel capabele mensen dus.......
Wordt er echt geklokt bij van der Valk?
Ja, er wordt echt geklokt.


Maar weet u..... kom gewoon eens langs en dan kan ik sneller antwoord geven op al uw vragen.. maar dan wel na de kerst.... want dan is het echt druk....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten