maandag 12 december 2011

#Socialmedia en ander #digitaalverslavingsgenot.....@GeldOnlineNL :-)

Oei, oei..... oei.... nu lees ik plots dat er een Post Natale Social Media Depressie zit aan te komen. Ik wil deze nieuwe depressie graag inkorten tot 'PNSMD'.... eigen nog vrij lang maar gemakkelijker om te gebruiken..... en dat scheelt tijd.... en tijd hebben we niet meer...

Maar wees gerust mensen.... voor alles is een oplossing... want alle dingen die wij doen als mens waar, 'te' voor staat... is oplosbaar. Wij roken te-veel, wij drinken te-veel, wij hebben te-veel sex, wij werken te-hard, we zijn te-asociaal, wij zijn te- afgestompt, wij zijn te-vrolijk, wij zijn te-depressief, wij gamen te-veel, wij twitteren te-veel, wij facebooken te-veel, wij hebben te-veel digitale vrienden..... en daardoor..... daardoor komen wij tijd tekort..... en dat kunnen wij blijkbaar zelf niet bedenken.... dus analyseren die handel.... het beestje een naam geven en ja hoor..... pas dan wordt het duidelijk...... geen tijd meer hebben... George Clolony van analisten bureau Forrester maakt het voor ons inzichtelijk..... we zijn op weg naar een 'post sociale wereld'.....


Raar eigenlijk..... want ik houd van vele activiteiten waar 'te' voor staat... maar dit geldt niet voor de digitale wereld.... ik vind Linkedin, twitter, facebook 'grappig'... maar ook niet meer dan dat. Ik heb best wel wat vrienden binnen deze netwerken.... maar als ik ze iets te vertellen heb... bel ik ze op....... en dan blijkt dat ik minder vrienden in het telefoonboek heb staan... gelukkig...



Het is niet alleen de social media die ons tijd tekort doet toekomen..... het is de hele digitale wereld... digitale games waren ook zo goed bij de introductie...... helemaal als je online kon spelen..... gelijk weer vrienden maken... net als binnen de social media...één druk op de knop en   weer een vriend erbij.... en dan maar gamen... want daarmee ontwikkel je, je gevoel voor multi-tasking en verdomd....het komt je 'vinger-moteriek'  ook nog eens ten goede....





Nu ben ik iemand die alles wil beleven... dus daar zat ik... tussen mijn jongens..... met een 'dual shock 3 draadloze controller' in mijn handen... een vleermuis met knoppen die vibreerde..... en dan maar schieten op alles wat beweegt..... want dat is goed voor de motoriek..... en het multi-tasking... maar ik voelde mij meer als een onvolwassen lul, die ineens een vibrator in de handen had.... en maar drukken op de knoppen... zonder te weten waar ze voor staan.... level 1 moet ik nog halen.... 




Moeten wij meedoen aan deze digitale rommel.... misschien wel... misschien niet..... het is toch allemaal te-veel.... en vooral te-verslavend....maar treur niet... ook hier is vast wel weer een 'pilletje'....voor en daarin zou ik wel willen investeren.... geen kleintje zoals 'prozac'... maar een echte...doener...  Of.... of.. je kunt het allemaal relativeren.... en dat doe ik ook... actueel de social media professioneel beheren is 'bullshit'.... maar dat weet u ook................ toch!!!!!!
En wat betreft #GeldonlineNl.... ik blog omdat ik het  leuk vindt..dus niet commercieel... raar hé..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten