vrijdag 2 december 2011

#Bavette... #Flanksteak... #rundersukade.....

Dat ik een aanhanger ben van een stuk vlees met een natuurlijke smaak, weet u.... ik verkies een ouderwets bereide rundersukade boven de ossenhaas... gesneden uit hetzelfde rund....  Nu is en was rundersukade... serveer-technisch altijd een 'probleem... want ja 'sukade'...... maak daar maar eens iets van op culinair niveau.....


Maar ooit heb ik dit gedaan.... we zijn jaren geleden ooit begonnen de sukade te combineren met eendenlever en dat was raak...... hoe mooi pasten deze 'smaak-explosies' bij elkaar....maar nu.. moet ik toch een ander stukje vlees toevoegen bij mijn...... Topp....ers..... 'de bavette', ooit hebben we ermee gewerkt... maar ook moeilijk te verwerken.... binnen de 'culinaire wereld'.... echter......

Afgelopen week werd er weer een 'restaurant' gered van de ondergang... en daar werd, tijdens de 'feestelijke' opening... door de 'kale televisiekok.... bavette... geserveerd... binnen zijn.... beleving een stuk vlees met smaak en karakter......




En warempel...binnen de keuken van Hotel Wolvega...wisten ze dit allang...... en ik nu ook.... te moeilijk denken kan soms een 'obstakel' zijn binnen de horeca......#bavette....... beter bekend als Flank steak ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten