zondag 25 december 2011

De gestroomlijnde 'locomotief'..... met de kerst...

De kop is eraf...... de eerste hebben we gehad....... en zo gaat dat binnen de meeste horecabedrijven binnen Nederland.... als we de eerste dag gehad hebben..... dan gaat de tweede nog gecontroleerder... echter, binnen de praktijk gaat het vaak anders...



Mijn eerste vernieuwende kerstdag zit erop en natuurlijk zit ik te popelen om hier veel over te vertellen.... maar ik zal mij inhouden..... ik zal mij inhouden..... gezien het feit dat ik geen visuele ondersteuning heb voor deze blog.... dus morgen zal ik proberen, het één en ander vast te leggen.... maar ik heb deze dag als zeer positief ervaren.... en wat hebben er velen 'aangeschoven'..... en wat ging het mooi..... wat ging het gecontroleerd.... wat ging het soepel..... mooi om aan deel te nemen....  


Als een geoliede machine met teams te werken.... verbreed ook mijn inzicht.... ook al weet je dat je zelf.... ook best wel een rugzakje hebt.... maar nieuwe 'dingen' ervaren maakt je alleen maar rijker.... dit was mijn standpunt vroeger.... en nu nog.... niet oordelen vanaf een veilige plek.. maar ervaren... relativeren en handelen.... in gepaste vorm..... in doordachte vorm...


Neem één ding van mij aan.... mijn bedrijf kijkt naar mensen... wat mensen doen.. wat mensen beweegt... we zijn wars van 'poeha'... maar hebben wel 'poeha'... Even voor de record vakgenoten: Alle voorgerechten werden a la minute bereid binnen de 'gekoelde voorbereidings ruimte', door de garde manger met zijn hulpjes... alle hoofdgerechten werden a la minute bereid door de poissonniers,  de rôtisseurs,.... de entremétiers...... zo ook de desserts en  dat is van der Valk.... vakbroeders en zusters.... alles a la minute.....heel veel a la minute..... kom maar eens kijken....... draai maar eens mee..... Vreemd eigenlijk.. ik miste vandaag de appelmoes.. met kers...maar in plaats van...werden er stoofpeertjes geserveerd, u weet wel een gieserwildeman... maar gelukkig zoals vroeger... in kwarten, lekker zoet... en mooi rood... 


En natuurlijk wordt er gedacht aan de kinderen.... wat dat is heel belangrijk..... kijk maar naar de kaart of naar een brunch.... een speciale kinderbrunch..... en dan iedere gast die gereserveerd heeft deze kerst  een presentje meegeven naar huis.... dat zijn belangrijke dingen..... (hoorde ik van Jolanda)...dus terwijl ik dit typ... open ik de gift, die ter tafel ligt... Jolanda en de kids zijn deze avond ook aangeschoven.... en verdomd.... onder andere wierookstaafjes tref ik aan.... doet me denken aan vroeger...toen brandde ik deze vaak als ik stiekem zat te roken op de slaapkamer..dus vanavond, als iedereen ter bed is gegaan, de vlam erin en gewoon opnieuw, maar nu 'stiekem' roken in huiskamer.... heerlijk......  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten