maandag 7 november 2011

Te #modern kan gloeiend gevaarlijk zijn.... ;-)

Vanmorgen tijdens het grote #werkoverleg van onze drie Hotels werd ik verrast..... en daarom wil ik dit eens nader 'belichten'...... Tijdens zo'n overleg komen er allerlei zaken aan bod en zo ook de verlichting binnen de bedrijven...... de gloeilamp is 'uit' en de spaarlamp en led zijn de lampen van de toekomst.....besparen.... maar kijk uit...... !!!!!!!



Alleen is dit ook weer zo'n schoolvoorbeeld van onze te snelle maatschappij..... weg met de gloeilamp en zo snel mogelijk over op de spaarlampen en led verlichting.... Menno, onze technische man, gaf aan dat led-verlichting een gevaar kan zijn voor mensen die een pacemaker dragen. Het apparaat kan namelijk 'op hol slaan' of op een andere manier verstoord worden door led-verlichting.......   




Nu heb ik dit eens nageplozen op internet, want... je bent kok of niet ;-)... maar dan kom je weinig tegen over dit 'gevaar', echter, één site geeft inderdaad aan dat er gevaar kan optreden tussen led en pacemaker..... Ga je over op led-verlichting dan moet je 'gasten' weren die een pacemaker dragen die voor 1990 is ingepland.... 0f hun te waarschuwen dat ze de lampen mogen 'benaderen' tot een afstand van 20 centimeter.......... want anders.....


En dit vindt ik een schoolvoorbeeld voor onze maatschappij en zo ook voor de horeca en opleidingen..... te snel willen veranderen... meegaan zonder fundament... zonder controle...... en dan na afloop de gemaakte wonden likken....... misschien binnenkort de 'the old pacemaker app'... waar kan ik nog veilig uit eten gaan met mijn #verouderdepacemaker, zonder op 'hol te slaan'.... :-)))))) bron: Medinet en dat houdt ons koks ook bezig.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten