dinsdag 8 november 2011

@DrentheCollege bedankt.........

Binnen onze snelle maatschappij willen we de 'kleine dingen' nog weleens vergeten.... echter, 'kleine dingen' kunnen vaak heel groot zijn. En daar is het Drenthe College héél groot in.....




Al jaren werken wij samen om toekomstig horecamedewerkers te inspireren en te motiveren en onze samenwerking heeft binnen al die jaren zeer zeker haar vruchten afgeworpen. Het Drenthe college heeft misschien niet de meest moderne gebouwen, geen ellenlange gangen, maar het heeft 'warmte' en is gericht op de leerling..... en dit is voor mij belangrijk...... de 'opleiders' kennen hun leerlingen en de leraren die de 'leerbedrijven' bezoeken kennen de leerlingen binnen deze bedrijven..... 



Vanmorgen stopte er een auo voor ons huis van een bloemisterij en werd er een boeket aangeboden, met een kaartje....... en dat vind ik mooi..... niet dat het nodig was..... maar dat geeft gelijk het karakter van deze leraren weer en tevens, waar het College voor staat....



Echter, op het kaartje wordt ik bedankt voor de prettige samenwerking en dat is volkomen wederzijds... maar ik denk dat er iets fout gaat. Er wordt namelijk verteld dat ik in het buitenland een baan ga vervullen.... en dit is niet geheel waar. Inderdaad voor sommigen zal de provincie waar ik ga werken... 'zijn' als het buitenland..... maar deze mensen kennen waarschijnlijk niet....



....de Stellingwerven.... want ik ga niet naar Friesland... maar naar Weststellingwerf... een klein gebied net onder de provincie Friesland..... en net boven de provincie Overijssel. Stap je in de auto, dan ben je binnen twintig minuten in Drenthe...... In dit gebied worden twee 'talen' gesproken..het Stellingwerfs ( zoals het Vlaams) en het Algemeen Beschaafd Nederlands..... In dit kleine gebied net onder Friesland kunnen we elkaar gewoon verstaan en dat is belangrijk.



Dus Drenthe College........we kunnen gewoon blijven samenwerken... ;-) Gelukkig.... Ik ben en blijf voor 'kleinere' instituten die oog hebben voor het 'individu', want daar is behoefte aan en dat geldt mede voor de leraren... en praktijkopleiders....... oog hebben voor het individu, inspirerend en motiverend zijn....... met normen en waarden..... #DrentheCollege nogmaals bedankt...... Groot zijn in het kleine...... hoe waardevol..... #leermomenten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten