vrijdag 11 november 2011

Hoe stom kun je zijn........ #VIP


Ik werk al tientallen jaren binnen de horeca en heb mij vaak verwonderd over het woordje 'vip'. Vaak heb ik dit woordje horen zeggen bij de pas.. 'vipbon' en bij diverse bedrijven kregen we binnen de keuken ook wel bestellingen door vanuit de printer en dan stond er rood gedrukt 'vip' onder. Nu heb ik hier verder nooit aandacht aan besteed...... want ik vond dit nogal lachwekkend....... Ik ging er namelijk altijd vanuit dat 'vip', een afkorting zou kunnen zijn van: Vacuüm Isolatie Panelen, of van Vesatile Interface Processor alsmede van Vacation Interuption Protection............... Maar nu pas weet ik beter.......


Binnen de horeca blijkt deze afkorting..... Very Important Person te betekenen, ik schaam mij een beetje, maar toch ook niet..... want elke gast die een restaurants bezoekt is toch altijd belangrijk..... of is de één meer belangrijk dan de ander, krijgt de één een voorkeursbehandeling boven de andere gasten. Want dit zou inhouden dat de keuken niet constant het hoogst haalbare peil probeert te behalen.... maar enkel als er een 'vip' bon binnen komt....... 



Ik zit er toch aan te denken bovenstaand boekje aan te schaffen want daar zullen deze termen wel in staan, neem ik aan....... en ben ik ingedekt voor de toekomst.... alhoewel.....



Dikke vinger...want elke gast is dus een 'vip'..dus hoe stom kunnen we zijn binnen de horeca ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten