donderdag 17 november 2011

De echte Italiaanse keuken #leermomenten

Eindelijk kon ik eens 'ontspannen' brainstormen met mijn Italiaanse vriend Gino da Deppo en zijn vrouw Hilda...... over de Italiaanse keuken.... en dat zijn leermomenten......


Daar waar wij vaak denken aan pasta's als we spreken over de Italiaanse keuken... daar denken zij anders over en dat is een interessante materie..... En dit geldt ook voor de Chinese keuken...loempia's en rijst... ooit vertelde een chinees mij dat de meeste restaurants eigenlijk zijn als een 'snackbar',  met hun geijkte herkenbare producten. Nu heeft mijn broer kennis aan een 'chinees restaurateur' uit Steenwijk en dan hoor je ook veel meer over de authentieke gerechten die zij dagelijks nuttigen en serveren en ook hier blijkt de werkelijk anders te zijn.......  


We hebben gepraat over koken en de horeca..... en vooral over authentieke Italiaanse gerechten die vaak moeilijk te 'vangen' zijn binnen een mise en place structuur.... maar toch moet dit kunnen en dat ga ik leren.... leren over de risotto... over de..... bollito...... over hun 'beleving'..... want die is totaal anders als de 'onze'.....




Echter...'echt zijn' werpt soms discussie op, want het 'echte' serveren is volgens velen niet meer culinair verantwoordt... steeds opnieuw moeten we achter 'stromingen' aanlopen.... ik heb het gehad met die bullshit.... gewoon lekker koken met 'roots' en de rest zal mij een worst zijn....


Ps
Klassiekers moet je koesteren.... alleen zij, die deze niet meer kunnen bereiden moet je klassiek vervolgen en...... dan blijkt dat er......




....genoeg keuze is........ aan jou vriend ;-)))))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten