woensdag 12 mei 2010

Waar is behoefte aan bij consumenten?

Aan lezingen over, hoe te koken voor gasten thuis.
Veel mensen hebben totaal niet in de gaten hoe er binnen professionele keukens gewerkt wordt en dit kun je ook niet laten zien door middel van workshops en of sessies.
De enige manier is door dit te doen middels lezingen met ondersteuning van documentatie en algemene apparatuur die in een gemiddelde thuiskeuken aanwezig is.

Het voorzien van deelnemers zal het meest moeten bestaan uit het geven van tips & trucs binnen de mise en place werkzaamheden, over deze materie zijn wel boeken verschenen, maar deze zullen nimmer kunnen wedijveren met een inspirerende lezing over deze materie.

Hoe kom ik hierbij?
Gisteren hadden wij een kooksessie en deze geven wij veel, mensen zijn altijd enthousiast over de sessies, maar de sessie van gisteren verliep te snel, om de tijd op te vullen heb ik toen een praatje gehouden over 'mise en place zettingen en controlesystemen binnen keukens'.
Zo'n soort praatje heb ik wel vaker gehouden voor groepen, maar nu ook weer krijg je het gevoel dat de deelnemers het zeker zo interessant vinden als de kooksessie zelf.

Mensen hebben vaak geen flauw benul hoe ze de stress kunnen weghalen als ze thuis koken voor gasten. Terwijl wij koks hier veel over weten, wij weten hoe je hectische situaties controleerbaar kunt laten verlopen, wij zijn hier vaak mee bezig.
Wat ook nog een pluspunt is dat consumenten bij ons professionele materialen kunnen kopen via de Culi boetieks van de Culinaire Saisonnier.
Kortom, ook dit is iets om nog eens te overdenken, ik denk een gat in markt, maar dan moet degene die dit soort lezingen geeft boeiend kunnen vertellen en inspireren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten