dinsdag 25 maart 2014

Op iets wachten... duurt soms lang.. #asperges

Afgelopen dagen en komende dagen kunnen we genieten van de 'kracht van de zon' en dat is niet alleen voor de mens goed... 'aangaande humeur'... maar ook voor de natuur. Vogels nestelen en alles begint weer groen te worden..... de lente is een feit...


Nu wordt ik wel eens moe over al dat gezeur over 'seizoengebonden' koken.... maar als de eerste asperges 'betaalbaar' blijken... word ik geil.... echter de temperatuur moet nog iets oplopen en dan gaan we ervoor...


Wachten duurt dan soms te lang, want je wilt zo graag en de fabel van de seizoenen laat ik dit keer aan mij voorbij gaan... als de eerste asperges een acceptabele inkoopprijs hebben dan gaan we 'het' doen..... en daar hebben we zin in, maar zonder gekloot en moeilijk gedoe... en ook zonder traditie.... het meest favoriete gerecht is de gewone klassieker... maar dan niet met gesmolten boter, maar met hand getikte hollandaisesaus en met echte ham... 


Gewoon wat asperges, gekookt zonder 'rommel' met een Opperdoezer ronde... een eitje, een beetje peterselie, snufje nootmuskaat,een getikte hollandaise en een ham met 'liefde bereid' en die haal ik uit Dwingeloo, als de tijd daar, deze ham is anders, ik zal dan ook nimmer asperges serveren met een andere ham, ..... maar we moeten nog even geduld hebben... en geduld blijkt een goede eigenschap te zijn..... dan deze Zowel bij Belterwiede restaurant en restaurant 't Binnenhof gaan we dit doen...maar we moeten nog even wachten.... of de natuur moet koorts krijgen.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten