dinsdag 4 maart 2014

Keukengeheimen...

Ik ben nu al een paar jaar werkzaam binnen de horeca en heb hierdoor gelukkig een 'netwerkje' opgebouwd... dit netwerkje komt mij vaak te pas... puur der ondersteuning of ter inspiratie en motivatie.... mensen die ikzelf heb opgeleid vraag ik nu naar vernieuwende creativiteit en ondersteuning.... en dat voelt goed....



Een keuken bestieren is als een schaakspel... je moet vooruit denken en de 'vraag naar gerechten' inschatten en het liefst een zo goed mogelijke inschatting maken. Dit is het spel dat chefs en souschefs met elkaar bespreken... en dit is een dagelijks spel...




Nu ik momenteel binnen meerdere horecabedrijven 'acte de presence' moet geven doet mij dit nadenken...een horeca bedrijf zal dus altijd twee medewerkers in dienst moeten hebben om een keuken te laten draaien, niet alleen voor de'handjes' maar voor het kunnen koken, het doen van bestellingen, het voorraadbeheer en vooral voor de 'sparring'...want wat je ook serveert, het moet passend zijn binnen het bedrijf en het liefst uniek....
Daarom ben ik blij dat ik... nu nog kan sparren met de mensen die ooit in mijn keuken stonden en nu de chefs zijn binnen horecabedrijven die meetellen... waarmee ik nog altijd een goed contact heb.... zij ondersteunen mij als er 'out of the box' gedacht moet worden.... zij komen gewoon even 'koffie drinken =(sparren) of verrijken mij telefonisch met de meest idiote ideeën.

Ik ben blij dat het mes altijd aan twee kanten geslepen was.... binnen mijn 'keukens'.... en daar pluk ik nu de vruchten van..... chefs bedankt voor de toewijding en de support.... de horeca blijft op deze manier aangenaam.... één chef kan niets.... maar twee kunnen veel... heel veel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten